Wspierają młodych przedsiębiorców. Eurocash daje pieniądze na rozwój własnego biznesu

Młodzi ludzie z własnym pomysłem na biznes mogą się zgłaszać do kolejnej edycji startupowego konkursu Herosi na Starcie. Do wygrania jest nawet 30 tys. zł na rozwój. Wśród korzyści dla uczestników są także profesjonalne warsztaty, program mentoringowy i szansa na wdrożenie projektu w ramach Grupy Eurocash – organizatora konkursu, który za cel stawia sobie rozwijanie przedsiębiorczości wśród Polaków. Czas na zgłoszenia upływa 11 lipca 2021 r.

Herosi na Starcie to konkurs realizowany w dwóch grupach wiekowych: 16-19 i 20-26 lat. Z początkiem czerwca ruszyła jego 2. edycja. Uczestnicy mogą zgłosić swój pomysł na innowacyjny biznes na stronie: https://herosi.akademiaeurocash.com.pl/ i powalczyć zarówno o nagrody finansowe, jak i pozyskanie od organizatora, Grupy Eurocash, realnego wsparcia we wdrożeniu go w życie.

W tym roku walka o nagrody toczy się w kategoriach odzwierciedlających 5 cech, które powinien w sobie rozwijać każdy przedsiębiorca. To odwaga biznesowa, motywacja do rozwoju, innowacyjność, wytrwałość w działaniu oraz odpowiedzialność za innych. Uczestnicy będą mogli nad nimi pracować w toku merytorycznych warsztatów i programu mentoringowego. W ten sam sposób będą mogli nabyć także praktyczne kompetencje, które w niedalekiej przyszłości pomogą im znaleźć inwestora i wcielić swój pomysł w życie. Nauczą się m.in. tworzyć biznesplany, przekonująco prezentować swoje pomysły przed potencjalnymi inwestorami oraz planować działania z zakresu marketingu i sprzedaży.

– W Grupie Eurocash za cel stawiamy sobie wspieranie polskiej przedsiębiorczości, także wśród młodych ludzi. Wierzymy, że to właśnie oni są przyszłością biznesu i mają szansę podbić rynek swoimi świeżymi i nowoczesnymi rozwiązaniami. Już od 26 lat współpracujemy z niezależnymi właścicielami firm w całej Polsce, wspierając ich w zakresie najnowszych narzędzi biznesowych i oferując dostęp do aktualnej wiedzy branżowej. Tym samym chcemy podzielić się z młodymi ludźmi, którzy wezmą udział w projekcie – mówi Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash.

Już samo zakwalifikowanie się do konkursu da uczestnikom niepowtarzalną szansę na dopracowanie swojego pomysłu zarówno w ramach warsztatów, jak i konsultacji z praktykami biznesu. To jednak dopiero początek wrażeń. 15 zespołów, które pomyślnie przejdzie przez etap szkoleniowy, zaprezentuje swoje pomysły przed jury na Demo Day. To właśnie wśród finalistów zostanie rozdane 10 nagród głównych – po jednej w każdej z pięciu kategorii, osobno w obu grupach wiekowych. Każda nagroda, przyznawana w oparciu o ocenę jury i mentora, to 5 000 zł.

Dodatkowo, uczestnik, którego pomysł zbierze najwięcej reakcji w mediach społecznościowych, wygra nagrodę publiczności o tej samej wartości.

To jednak wciąż nie wszystko. W tym roku wszyscy uczestnicy mają szansę na zdobycie wyjątkowej nagrody specjalnej, w wysokości aż 20 000 zł, przyznawanej przez prezesa Grupy Eurocash Luisa Amarala. Wyróżnienie to może trafić do najciekawszego pomysłu biznesowego, który wyraźnie odznaczy się na tle innych. Dodatkowo, handel detaliczny to branża, w której świeże pomysły i nowoczesne rozwiązania są zawsze w cenie – to pole do rozwoju i śmiałych eksperymentów. Dlatego, jeżeli koncept będzie wpisywał się w obszary działalności Grupy, ma szansę na wdrożenie w ramach firmy i dodatkowe dofinansowanie.

Nagroda specjalna prezesa Grupy Eurocash oraz nagroda publiczności są przyznawane niezależnie od nagród w kategoriach. Podsumowując, pojedynczy pomysł zgłoszony do konkursu ma szansę na wygranie nawet 30 000 zł i implementację w ramach Grupy Eurocash. Tegoroczna pula nagród to w sumie 75 000 zł.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami, jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. W celu osiągnięcia skali odpowiedniej dla zapewnienia konkurencyjności swoich klientów, Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

Red. PP, fot. pixabay.com

Komentarze