,

Zdobądź klienta, nie tylko na święta! Dlaczego opakowanie ma znaczenie?

Pakowanie – walory praktyczne

Zacznijmy od najważniejszego, czyli praktycznych walorów pakowania wysyłanych artykułów. Klienci obecnie zamawiają dosłownie wszystko – od drobiazgów, akcesoriów i prezentów, przez sprzęt elektroniczny czy profesjonalne urządzenia wykorzystywane w firmie, na produktach spożywczych kończąc. Dobrze dobrane opakowanie ma za zadanie chronić przesyłkę przed jakimikolwiek uszkodzeniami. Dlaczego to takie ważne?

Klient, który z niecierpliwością czeka na ważną przesyłkę, nie chce mierzyć się z jej zwrotem lub reklamacją, ze względu na uszkodzenia powstałe w transporcie. Przedsiębiorca może stracić dotychczasowego, zaufanego odbiorcę. Ponadto właściciela firmy będzie to kosztować również utratę finansów, bo niewiele może on zrobić z uszkodzonym artykułem. Im więcej zdarza się takich sytuacji, tym szybciej roznosi się wieść, że dana firma nie dba o właściwy transport i zabezpieczenie przesyłek.

Opakowania na święta, od święta i nie tylko

Kolorowe i wzorzyste opakowania wybierane są głównie w okresie świąt. Charakterystycznych zdobień szuka się na przeróżne okazje, ale czy to wystarczy, by przyciągnąć uwagę klienta? Niestety nie. W dobie, kiedy to liczymy na nienaruszoną zawartość i opakowanie, które zapada w pamięć oraz pozwala skojarzyć ofertę z daną firmą, warto pokusić się o kształtne i indywidualnie zadrukowane opakowania, nie tylko na święta. To stosunkowo niewielki wydatek, jeśli kupuje się je hurtowo, chociażby w sklepie E-hurtownia-opakowan.pl.

Pudełka kartonowe, torebki papierowe, a nawet taśmy do zaklejania pakunków, mogą zostać opatrzone nadrukiem logo, danych firmowych i kontaktowych czy też hasłem reklamowym. Biorąc pod uwagę, przez jak wiele rąk przechodzi taka paczka, może ona zostać dostrzeżona przez osoby postronne. Ci, którzy dotąd nie byli klientami lub szukali właśnie takiej firmy, zainteresują się nią, bo zapamiętają tę szczególną, lecz mniej nachalną formę reklamy.

Bo kochamy prezenty

Każdy z nas uwielbia prezenty. Lubimy je składać na ręce najbliższych, ale nie mniej przyjemności sprawia nam ich dostawanie. Odpakowywanie podczas świąt zamienia się w prawdziwy rytuał. Nic zatem dziwnego, że nawet drobny podarunek reklamowy, otrzymany gratis czy po prostu zamówiony artykuł, które są ładnie zapakowane, cieszą najpierw oczy. Wywołują uśmiech na twarzy, a dobrze wiemy, że zadowolony klient wraca po kolejny produkt lub usługę.

To taki drobny akcent. Detal, który nie musi dla przedsiębiorcy oznaczać ponoszenia dużych kosztów, za to staje się inwestycją w skuteczną, efektywną i lubianą formę reklamy. Taki sposób dbania o klienta i jego przesyłkę jest dziś potrzebny, bo odbiorcy stają się coraz bardziej wymagający. Liczą na opiekę posprzedażową, doradztwo, kompleksową obsługę, a wśród niej znajduje się dużo miejsca na pakowanie zgodnie ze standardami i uwzględniając ten reklamowy element.

Dobór opakowania do kształtu, wymiaru i wagi danego artykułu, to najważniejsze, ale wciąż nie wszystko. Zabezpieczenie korzystając z taśm o kleju o dobrych właściwościach, ochrona przed niekorzystnymi warunkami panującymi podczas transportu – bez tego się nie obejdzie. Wzór, kolor, nadruk – to detale, które stanowią część identyfikacji wizualnej marki, tworzonej z myślą o odbiorcach.

Komentarze