Znana YouTuberka Juszes testuje wegańską ofertę sklepów Chorten i marki Z Podlaskiej Spiżarni [WIDEO]

Kanał na YouTube „Juszes” ma blisko 200 tys. subskrybentów i tysiące oglądających, a jego tematyka to głównie kuchnia wegańska. Grupa Chorten zaprosiła do współpracy popularną vlogerkę Justynę Żak, aby przetestowała ofertę sklepów pod kątem takiej właśnie diety, w tym także wege propozycje marki własnej Z Podlaskiej Spiżarni.

Coraz więcej klientów szuka w sklepach produktów, które nie zawierają żadnych elementów pochodzenia zwierzęcego, jest to widoczny trend w branży spożywczej. Oferta wegańska nie sprowadza się już dziś zaledwie do sojowych pasztetów, kotletów, tofu oraz warzyw i owoców, gama produktów dostępnych na rynku stale jest poszerzana o roślinne mleka, desery, pasty i przetwory. Za potrzebami klientów na diecie wegańskiej idzie też Grupa Chorten, która m.in. rozwija markę własną Z Podlaskiej Spiżarni nie zapominając o weganach.

Oferta wegańska jest oczywiście pewną niszą, ale obserwujemy, że zwiększa się ilość osób poszukujących produktów o składzie jedynie roślinnym, dbających o formę i żyjących zdrowo, więc warto zauważyć zawczasu ten potencjał. W Grupie Chorten bardzo wiele sklepów ma bogatą półkę produktów wegańskich, dodatkowo staramy się być elastyczni i w niektórych placówkach klienci mogą poprosić o zamówienie konkretnych rzeczy, którymi są zainteresowani – mówi Krzysztof Pakuła, prezes zarządu Grupy Chorten i właściciel sklepów.

Wśród popularnych marek wegańskich w Chortenach znaleźć można m.in. Alpro, Primavikę czy Sante. Aby jeszcze bardziej uświadomić klientów odnośnie diety wegańskiej, że w sklepach z logo drzewka dębu znajdą coś dla siebie, Grupa Chorten nawiązała współpracę z vlogerką Justyną Żak.

Juszes od sześciu lat jest aktywna na YouTube, dzieląc się m.in. przepisami na zdrowe, pożywne, bezmięsne dania. Ma ona już zresztą doświadczenie we współpracy z markami i sieciami handlowymi. Okazją do przetestowania wege oferty Chortenu był rejs do Chorwacji, podczas którego vlogerka przygotowywała posiłki dla dziewięcioosobowej załogi, po wcześniejszych zakupach w sklepie Chorten.

Muszę przyznać, że byłam bardzo pozytywnie zaskoczona szeroką ofertą Chortenu, dotąd nie miałam świadomości, że jest tam taki wybór interesujących mnie produktów. Np. po raz pierwszy w moim mieście widziałam w sklepie tofu, którego nie trzeba przechowywać w lodówce. Byliśmy także bardzo zadowoleni z produktów Z Podlaskiej Spiżarni, na łódce świetnie sprawdzały się gotowe zupy w przygotowane tylko na bazie tłuszczów roślinnych – podkreśla Justyna Żak. – Wiele osób szuka na moim kanale praktycznych informacji, co wegańskiego można znaleźć obecnie na rynku.

Z wyprawy powstaną trzy filmiki, w tym FoodBook z konkretnymi przepisami.

W tym roku pod markę Z Podlaskiej Spiżarni wprowadziliśmy kilkadziesiąt nowych produktów, w tym pozycje ekologiczne i wegańskie. To m.in. różnego rodzaju płatki, kasze, ciecierzyca i soczewica, nasiona, owoce suszone, mąki, wszystko z certyfikatem bio. Dla wegan mamy także w ofercie cztery klasyczne smaki bezmięsnych, w 100 procentach naturalnych zup, ale też m.in. przetwory. Aby dotrzeć szerzej z informacją o takich produktach, organizowaliśmy już m.in. warsztaty ze znaną szefową kuchni, a teraz postanowiliśmy zainteresować tematem influencerkę kulinarną – wyjaśnia Cezary Szyłak, dyrektor marki Z Podlaskiej Spiżarni w Grupie Chorten.

Red PP, fot. mat. pras.

Komentarze