Znany podlaski producent żywności wprowadza nową, zdrowszą serię swoich wyrobów. Bo takie jest zapotrzebowanie

W nowych produktach ma być mniej soli. Zdaniem przedstawicieli firmy Lech – Garmażeria Staropolska to klienci oczekują, poszukują i wymagają, by taka oferta była obecna w sklepach. Jest to więc odpowiedź na zgłaszane sygnały. Co więcej, białostocka spółka będzie współpracować z ośrodkami naukowymi w celu prowadzenia badań. Ich wyniki mają pokazać, że ograniczenie ilości soli w diecie wpływa pozytywnie na zdrowie konsumentów.

Według zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dzienne spożycie soli nie powinno przekraczać 5 gramów. Duża zawartość chlorku sodu w diecie zwiększa ryzyko występowania nadciśnienia tętniczego, udaru mózgu i wylewu, może mieć wpływ na rozwój niewydolności serca i zawał. Nadmiar sodu wpływa również na ryzyko zachorowania na osteoporozę (zwiększa wydalanie wapnia z moczem) oraz podnosi ryzyko zachorowania na raka żołądka. Z badań statystycznych wynika, że Polacy średnio spożywają 10 – 15 g soli dziennie.

Ponieważ sami klienci coraz bardziej świadomie wybierają produkty do koszyka podczas codziennych zakupów, przedsiębiorcy muszą sprostać rosnącym wymaganiom.

Pasztet z indyka, pasztet z żurawiną, kabanosy z chrzanem, kiełbasa lwowska i rolada podlaska o obniżonej zawartości soli – takie produkty firmy Lech są już dostępne w sprzedaży.

Ich specyfika polega na zmniejszeniu ilości soli w produkcie przy zachowaniu jak najlepszych walorów sensorycznych – mówi Adam Zwolan, członek zarządu spółki Lech – Garmażeria Staropolska. – Wprowadzając te produkty do oferty, wzięliśmy pod uwagę apele lekarzy, zwracających uwagę na zbyt wysokie spożycie sodu wśród populacji, jednocześnie wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu osób szukających tego typu żywności.

Nowa linia jest alternatywą przede wszystkim dla konsumentów cierpiących na nadciśnienie oraz tych, którzy dbają o ilość sodu przyjmowaną z pożywieniem. Zawartość soli w nowych produktach została dopasowana do obowiązujących przepisów, czyli zredukowana o min. 25 proc. w porównaniu do „standardowych” produktów dostępnych na rynku.

Zanim nowe produkty weszły do sprzedaży, przeszły wielotygodniowe testy, mające na celu opracowanie odpowiedniej receptury.

Przed wprowadzeniem produktów na rynek wykonujemy wiele serii próbnych, które najpierw muszą przejść etap weryfikacji na poziomie zakładu – wyjaśnia Adam Zwolan. – Po uzyskaniu najlepszej jakości, wprowadzamy je do sprzedaży w sklepach firmowych, badając opinię konsumentów, dotyczącą nowych produktów, która jest dla nas bardzo ważna.

Lech planuje wprowadzanie na rynek kolejnych produktów o obniżonej zawartości soli.

Red. PP, fot. mat. pras.

Komentarze