Żubrówka jest najcenniejszą polską marką alkoholową

W XV edycji przygotowanego przez dziennik „Rzeczpospolita” rankingu najcenniejszych polskich marek Żubrówka zdecydowanie zwyciężyła w kategorii napojów alkoholowych, łącznie z piwem. Należąca do oferty CEDC legendarna polska wódka zajęła również trzecie miejsce wśród wszystkich marek w branży spożywczej.

Warto nadmienić, że CEDC to właściciel zakładu produkcyjnego Polmos Białystok, w którym właśnie powstaje Żubrówka.

Wartość marki Żubrówka – lidera polskiego rynku wódki i jednej z trzech największych globalnych marek wódki na świecie – została oszacowana na ponad 360 milionów złotych. Tym samym, Żubrówka zajęła pierwsze miejsce wśród marek alkoholowych w rankingu (przed piwami Tyskie oraz Żywiec) oraz trzecie wśród wszystkich produktów spożywczych w Polsce (po markach Sokołów oraz Mlekpol).

W ogólnym zestawieniu, obejmującym wszystkie branże, Żubrówka zajęła pozycję 39. Liderem całego rankingu polskich marek jest Orlen.

W rankingu „Rzeczpospolitej”, jako druga najcenniejsza marka wódki, znalazła się także inna marka z portfolio CEDC, czyli Soplica, wyceniona na ponad 176 milionów złotych (Polmos Białystok produkuje Żubrówkę, Absolwenta, Żytniówkę, Palace).

Najcenniejsze marki alkoholi w rankingu „Rzeczpospolitej” (kolejno: pozycja / marka / szacowana wartość w mln zł / właściciel, pozycja w rankingu ogólnym):

  • 1 / Żubrówka / 363,8 / CEDC International / 39
  • 2 / Tyskie / 348,4 / Kompania Piwowarska / 40
  • 3 / Żywiec / 345,2 / Grupa Żywiec / 41
  • 4 / Warka / 340,9 / Grupa Żywiec / 42
  • 5 / Lech / 251,2 / Kompania Piwowarska / 52
  • 6 / Okocim / 191,7 / Carlsberg / 58
  • 7 / Harnaś / 184,1 / Carlsberg / 61
  • 8 / Soplica / 176,2 / CEDC International / 63

– Pozycja w rankingu „Rzeczpospolitej” potwierdza fakt, że Żubrówka to jedna z polskich marek-ikon. Mamy ogromną satysfakcję z docenienia efektywności wielu lat budowania pozycji tej marki, zarówno w kraju, jak i na świecie. Cieszymy się tym bardziej, że ze względu na ograniczenia prawne, nie mogliśmy przy tym korzystać z powszechnych w branży FMCG form reklamy i promocji, stosowanych chociażby przez pozostawione w pobitym polu marki piwne – powiedział Wojciech Bortkiewicz, dyrektor komercyjny marketingu wódek w CEDC. – Ostatnie lata były bardzo dobrym czasem dla Żubrówki. Z powodzeniem wdrożyliśmy wiele rynkowych aktywacji, rozwijaliśmy też innowacje w ramach tej marki. Wierzymy, że kolejne planowane przez nas działania umocnią siłę Żubrówki jako brandu bazującego na kilkusetletniej tradycji i światowej renomie.

Red. PP, fot. CEDC

Komentarze