LinkedIn Local to inicjatywa światowa. Tego typu spotkania przedsiębiorców od blisko roku odbywają się również w Białymstoku, a ich organizatorką jest Monika Gawanowska. O tym, jakie są cele tych wydarzeń i do kogo są adresowane, opowiada w rozmowie z naszym portalem.
Piotr Walczak, Przedsiębiorcze Podlasie: Od jak dawna odbywają się spotkania LinkedIn Local Białystok?
Monika Gawanowska: Decyzję o tym, by wprowadzić spotkania LinkedIn Local do Białegostoku podjęłam w maju 2018. Pierwsze spotkanie, w którym uczestniczyło ponad 140 osób, odbyło się we wrześniu. Wielkimi krokami zbliżamy się do pierwszej rocznicy spotkań na Podlasiu – jubileuszowe wydarzenie odbędzie się w październiku i będą mu towarzyszyć dodatkowe atrakcje.
Czemu mają służyć te spotkania?
– Przyświeca im jedna, zasadnicza idea: przenoszenie kontaktów wirtualnych do rzeczywistości. Każdy z nas korzysta z internetu średnio kilka godzin dziennie. Jednak rzadko realizacja celów biznesowych odbywa się w środowisku wirtualnym. Spotkania LinkedIn Local umożliwiają osobiste poznanie osób, które do tej pory kojarzyliśmy z sieci, by nawiązać z nimi bliższe relacje, również biznesowe.
Proszę powiedzieć, skąd w ogóle wziął się pomysł na organizację spotkań LinkedIn Local i kto był inicjatorem?
– LinkedIn Local to inicjatywa światowa, której pomysłodawczynią jest Anna McAfee. Pierwsze spotkanie odbyło się w Australii. Obecnie odbywają się one regularnie w kilkudziesięciu krajach na całym świecie i w kilkunastu miastach w Polsce. Niektórzy określają Podlasie jako Polskę B. Ja stronię od tego typu wartościowania i dostrzegam tu ogromny niewykorzystany potencjał, dlatego zdecydowałam się zaangażować w spotkania LinkedIn Local i zostałam oficjalnym hostem oraz organizatorką wydarzeń w Białymstoku.
Z tego co widzimy, za każdym razem uczestników jest coraz więcej. Przyciągnąć nowych to jedno, ale utrzymać dotychczasowych… Czym ich zachęcacie?
– Nowi uczestnicy stanowią średnio 60 proc. odwiedzających spotkania. Ci, którzy przychodzą regularnie, dostrzegają dużą wartość w systematycznie budowanych relacjach. Spotkania LinkedIn Local to nie tylko networking i nawiązywanie nowych kontaktów, to również wiedza, którą dzielą się prelegenci. Wiedza na temat LinkedIn i nie tylko. Tematy staram się planować w taki sposób, by za każdym razem dotrzeć do nieco innego odbiorcy. Stałą jest to, że pozostajemy wciąż na gruncie rozwoju biznesu – bezpośrednio lub pośrednio.
Spotkań okołobiznesowych dla przedsiębiorców w Białymstoku jest coraz więcej. Proszę powiedzieć: dlaczego warto wybrać akurat LinkedIn Local?
– Rzeczywiście, różnorodne inicjatywy biznesowo – networkingowe mnożą się jak grzyby po deszczu. Wyraźnie widać trend i potrzebę w lokalnej społeczności, by w takich spotkaniach uczestniczyć. Po co? Żeby sprawniej i efektywniej prowadzić biznes oraz skalować go. Wydarzenia LinkedIn Local to wszystko umożliwiają.
Podczas spotkań poznajesz platformę LinkedIn, która jest najszybciej rozwijającym się na świecie medium społecznościowym dla profesjonalistów. Przez niektórych jest postrzegana jako platforma do networkingu i z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że otwiera zupełnie inne – nowe i szersze możliwości rozwoju własnego biznesu.
Zaangażowany uczestnik spotkania LinkedIn Local wyjdzie z wydarzenia z nowymi kontaktami oraz sposobami na rozwój firmy lub kariery – online i offline.
Jacy przedsiębiorcy przychodzą? Jest jakaś szczególna, dominująca branża?
– W spotkaniach uczestniczą przedstawiciele różnorodnych branż. Są to nie tylko przedsiębiorcy, ale i studenci oraz pracownicy, którzy chcą wykorzystać LinkedIn do poszukiwania nowego zatrudnienia. Każdy znajdzie tu dla siebie wartość.
Czy są jakieś plany dotyczące Linkedin Local Białystok?
– Inicjatywa już rozwija się na Podlasiu. Z przyjemnością wprowadziłam kolejnego gospodarza spotkań – tym razem w Łomży. Jeśli chodzi o plany, póki co skupiam się na organizacji urodzinowego spotkania, które odbędzie się w październiku. Nie byłabym sobą, gdybym nie planowała w dłuższej perspektywie, jednak zbyt wcześnie na ujawnianie…
Dziękuję za rozmowę.
Monika Gawanowska jest trenerem, strategiem, coachem, autorką książki „Marka osobista bez tajemnic”. Specjalizuje się w personal brandingu i LinkedIn. Od początku 2018 roku przeszkoliła ponad 1400 osób. Wystąpiła przed mniejszą lub większą publicznością kilkadziesiąt razy. Współpracuje z przedsiębiorcami prowadzącymi małe firmy, jak i z organizacjami zatrudniającymi po kilkaset osób w branżach: finansowej, ubezpieczeniowej, inwestycyjnej, PR, motoryzacyjnej, IT, budowlanej i FMCG.