Kolejne dwie hybrydy Volvo pojadą do Białegostoku

Volvo Polska podpisało umowę na dostawę kolejnych miejskich autobusów hybrydowych do Białegostoku. To już trzeci przetarg w mieście, w którym wygrywa oferta Volvo, a po Białymstoku będzie w przyszłym roku jeździło łącznie sześć hybrydowych Volvo 7900.

Volvo dostarczy do Białegostoku 12-metrowe autobusy Volvo 7900 Hybrid. Są one wyposażone silnik elektryczny i silnik diesla o małej pojemności oraz baterie, które ładowane są podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego – autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Mają możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, np. podczas ruszania z przystanków czy świateł.

Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Takie rozwiązanie sprawia, że zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami napędzanymi wyłącznie silnikiem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego.

Autobusy hybrydowe Volvo trafią do Białegostoku wiosną przyszłego roku – bezpośrednio z wrocławskiej fabryki, gdzie są projektowane i w całości produkowane seryjnie od 2010 roku. W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach. W Polsce miejskie autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą m.in. w Inowrocławiu, Sosnowcu, Krakowie, Tarnowskich Górach, Jeleniej Górze, Koszalinie, Białymstoku, Krośnie, Lesznie, Grudziądzu, Ełku, Kędzierzynie Koźlu, Świerklańcu i Warszawie.

 

Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całej Europy.

 

Źródło i fot.: Volvo

Komentarze