Optymalizujemy koszty

Dziś, w erze globalizacji i Internetu, do prowadzenia przedsiębiorstwa niezbędne jest korzystanie z usług innych przedsiębiorstw – dostawców, biur usługowych czy też firm transportowych. Szczególnie wybór tych ostatnich może mieć duże znaczenie dla funkcjonowania naszego biznesu.

W ostatnich latach coraz większą popularność zdobywają wśród Polaków zakupy internetowe – według raportu firmy Gemius, w roku 2017 przez internet kupowało już 54% rodaków (to jest o 4% więcej niż w roku 2016). Największe zalety takiego rozwiązania to – według ankietowanych – odpowiednio wygoda (44%), łatwość (41%), oszczędność czasu (39%), a także mniejszy koszt w porównaniu do tradycyjnych sklepów (33%). Biorąc pod uwagę tę statystykę, trudno nie postrzegać internetu jako liczącego się rynku.

Optymalny czas dostawy

Najważniejszym ogniwem łańcucha „od firmy do klienta” wciąż pozostaje transport zamówionego towaru. Kiedyś możliwości były raczej skromne – do wyboru mieliśmy pojedyncze, drogie firmy kurierskie, z których korzystały niemal wyłącznie duże firmy, lub usługi poczty, które niestety nie były oceniane wysoko. Dziś sytuacja ma się znacznie lepiej, a my – jako przedsiębiorcy – możemy wybierać najlepszego i zarazem najtańszego dostawcę naszych przesyłek wśród często nawet kilkudziesięciu firm kurierskich.

Wybierz dobrze

Wydawać by się mogło, że prym na rynku wiodą najwięksi usługodawcy. W rzeczywistości rzecz ma się nieco inaczej – owszem, z pewnością dysponują oni lepszym zapleczem logistycznym niż mniejsze firmy, jednak te ostatnie wcale nie porywają się z motyką na słońce. Co więcej, niekiedy oferują nawet znacznie lepsze warunki, ze względu na wyspecjalizowanie się w konkretnych rodzajach przesyłek. Jeśli często wysyłamy paczki za granicę do określonego kraju (na przykład do Niemiec czy Wielkiej Brytanii, w które celują takie firmy, jak https://www.euro-paka.pl/), to może okazać się, że lepszym wyborem będzie przewoźnik, który utrzymuje bazę transportową tylko w wybranym państwie. Pozwala mu to bowiem oferować przewóz przesyłek za niższą cenę niż konkurencja. Często to właśnie ostateczny koszt wysyłki staje się decydującym czynnikiem dla klienta, który zechce dokonać zakupów w naszej firmie. Dobrze mieć to na uwadze i umożliwić mu skorzystanie z wygodnej i korzystnej dla niego opcji.

Artykuł partnerski

Komentarze