Sieć Lewiatan pomaga klientom być eko. Innowacyjne opakowania już dostępne w sklepach

Polska Sieć Handlowa Lewiatan jako pierwsza w kraju wprowadza ekologiczne kartony z certyfikatem FSC, w które można wygodnie spakować nawet duże zakupy. To kolejny krok sieci w celu ograniczenia odpadów plastikowych.

Karton jest produkowany z wytrzymałej, w pełni poddającej się recyklingowi tekstury falistej, dzięki czemu pozwala na wygodne spakowanie i transport zakupów nawet do 20 kg. Po złożeniu pudełko ma po bokach otwory do unoszenia. Nadruki są wykonane ekologicznymi farbami wodnymi, a do złożenia kartonówzastosowano ekologiczne kleje na bazie wody.

Jak zaznacza Marcin Poniatowski, członek zarządu Lewiatan Holding SA, karton automatyczny jest przyszłością w transporcie produktów spożywczych do domu przez Klientów.

Lewiatan jako pierwsza sieć w Polsce wprowadza do sklepów to innowacyjne i ekologiczne rozwiązanie do pakowania zakupów. Co ważne, karton posiada certyfikat nadawany przez Forest Stewardship Council, która jest organizacją odpowiedzialną za certyfikację lasów oraz wszelkiego rodzaju wyrobów z drewna i papieru. Dzięki temu mamy pewność, że drewno do produkcji kartonów pozyskano nie naruszając przy tym bogactw biologicznych i struktury lasów – podkreśla Marcin Poniatowski.

Standard FSC jako jeden z niewielu jest popierany przez najważniejsze organizacje ekologiczne. Należy również do jednych z najbardziej wiarygodnych na świecie systemów z zakresu certyfikacji zasobów leśnych.

Właściciele sklepów sieci Lewiatan nie muszą pobierać opłaty recyklingowej od swoich klientów. Użycie kartonu nie wymaga też angażowania obsługi sklepu – klient w łatwy sposób składa i rozkłada go samodzielnie.

Jak pokazują badania, co trzeci Polak ma świadomość, że używa zbyt dużo foliowych toreb, a aż 78 proc. Polaków wskazało, że firmy powinny się angażować w przygotowanie produktów i opakowań jak najmniej oddziałujących na środowisko.

Zaobserwowaliśmy, że nasi klienci coraz częściej zwracają uwagę na opakowanie produktu oraz sposób jego transportu. Zdecydowaliśmy się wprowadzić kartony, by wspomóc aktywności konsumentów, którzy troszczą się o środowisko naturalne i chcą ograniczyć ilość odpadów. Co ważne, można używać ich wielokrotnie nie tylko podczas zakupów, ale także wykorzystywać do innych celów w domu czy samochodowym bagażniku – tłumaczy Marcin Poniatowski.

Warto wspomnieć, że ekologiczne kartony to nie pierwsze rozwiązanie wprowadzone w ostatnim czasie przez sieć Lewiatan w celu ograniczenia odpadów plastikowych. W grudniu w sklepach pojawiły się także wielorazowe eko-torby wykonane z papieru typu kraft. Działania w ramach akcji „Eko pakowanie w Lewiatanie” mają wesprzeć klientów sieci w ekologicznych zachowaniach.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących i najbardziej rozpoznawalnych marek franczyzowych na polskim rynku, która w tym roku obchodzi jubileusz 25-lecia działalności. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza około 3200 placówek handlowych. Wśród nich jest około 455 supermarketów (powyżej 300 mkw.), ponad 1895 dużych sklepów, blisko 800 placówek średniej wielkości oraz około 30 małych sklepów. Łączne obroty, które w 2018 roku przekroczyły 12,5 mld zł, stawiają sieć w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce.

Red. PP, fot. Lewiatan

Komentarze