Turyści z Austrii i Szwajcarii wrócą na Podlasie. Nasz region to jeden z najciekawszych w Polsce

Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej zachęca Austriaków i Szwajcarów do wypoczynku w naszym kraju w myśl turystyki slow. Właśnie wystartowała druga edycja kampanii Poland Soul Travel, w której obok pięciu nowych regionów, ponownie znalazło się Podlasie.

Niezwykła przyroda, idealne warunki do uprawiania sportów, wyjątkowa historia, pyszne jedzenie i niespotykane nigdzie indziej zabytki – Podlasie to miejsce, w którym nietrudno się zakochać. Nic dziwnego więc, że Austriacy i Szwajcarzy ponownie będą mieli okazję się o tym przekonać. Nasz region po raz kolejny znalazł się w kampanii Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej, jako jedna z najlepszych lokalizacji do odwiedzenia w Polsce.

– Nowa odsłona to nowe regiony i ich atrakcje, które pokażemy wciąż nieznającym naszego kraju mieszkańcom Austrii i Szwajcarii. Chcemy nie tylko wzmocnić świadomość naszego kraju, ale również wzbudzić chęć jego poznania na „własne oczy”, zainspirować niejako modę na Polskę – mówi o kampanii dyrektor ZOPOT w Wiedniu Marcin Płachno.

Dzięki Poland Soul Travel Austriacy i Szwajcarzy spotkają przewodnika wycieczek w najdziksze miejsca regionu, a także odwiedzą takie miejsca, jak Biebrzański Park Narodowy, tatarskie meczety w Kruszynianach i Bohonikach czy miasteczko Supraśl. Goście poznają kulturę i kuchnię podlaską, a także przeżyją niezapomniane wrażenia podczas wycieczek rowerowych wokół jeziora Wigry, przejażdżek konnych po Puszczy Augustowskiej czy spływach kajakowych Biebrzą i Czarną Hańczą.

Druga edycja Poland Soul Travel, obok Podlasia i pozostałych czterech regionów sprzed roku, będzie promowała dodatkowo pięć nowych destynacji. Pasjonaci podróży poznają porośnięte pierwotną puszczą Bieszczady z jedną z największych w Europie populacji dzikich zwierząt, a także sielską, rolniczą Lubelszczyznę, z jej unikalną wersją włoskiego renesansu.

Austriacy i Szwajcarzy odkryją również krainę tysiąca jezior wyróżnioną w finale konkursu na 7 Nowych Cudów Świata – Mazury, polską Jurę, czyli uwielbiany przez wspinaczy, krasowy region pod Krakowem, a także naszpikowaną atrakcjami Ziemię Kłodzką, gdzie na przykład kręcono „Opowieści z Narnii”.

Poprzednia edycja projektu dotarła do 2,7 miliona odbiorców w Austrii i Szwajcarii, skupiając się na promocji pięciu regionów: Beskidu Niskiego, Górnego Śląska, Kaszub, Gór Izerskich i Podlasia. Filarami kampanii była aktywność w mediach społecznościowych, osiem zorganizowanych wyjazdów dla dziennikarzy i influencerów do poszczególnych regionów, specjalny podcast oraz współpraca ze znaną aplikacją rowerowo-trekkingową Komoot. W 2023 roku planowana jest kolejna seria podróży studyjnych, które przybliżą odbiorcom promowane regiony.

Redakcja poleca: Butikowe biuro podróży Sunsara zabierze Cię na niezapomniane wakacje – sprawdź!

Red. PP, fot. pixabay.com

Komentarze