Setki rodzin odwiedzają białostockie CLZ, aby pobawić się na wielkim, klockowym placu budowy. Są jeszcze wolne miejsca.
Układanie klocków LEGO niektórzy traktują jako wstęp do bycia inżynierem, programistą, konstruktorem. Warto dawać dziecku przestrzeń do tego, aby samo prowadziło nas w zabawie. Możemy poznać nasze dziecko z zupełnie innej strony. I – co się dość często zdarza – być zaskoczonym jego pomysłowością.
Zabawę klockami Lego postrzegam jako rozwój na wielu poziomach. Dzięki układaniu konstrukcji z klocków Lego moja córka rozwija myślenie abstrakcyjne, uczymy się razem rozwiązywać konflikty, osiągamy wspólnie postawiony cel, a przede wszystkim rozwijamy naszą komunikację. To doskonały sposób na pogłębianie więzi z dzieckiem – opowiada nam Bartłomiej Jędrak, coach i trener biznesu.
Klocki LEGO przemycają historię miasta
Klocki LEGO w Centrum Ludwika Zamenhofa są sposobem na opowiadanie dzieciom o historii miasta. W CLZ zbudowano Pałac Branickich z 15 tysięcy elementów. Dzieci biorące udział w zajęciach tworzą dodatkowe budowle do ogrodu i innych miejsc w Zespole Pałacowym. Zajęcia podzielono na grupy wiekowe, trwa także konkurs Kreatywny budowniczy, w którym nagrodami są zestawy klocków. Organizujemy zajęcia dla dzieci podczas ferii już kolejny raz. Cieszą się one coraz większą popularnością. W trzecim ostatnim tygodniu ferii, mamy jeszcze miejsca dla grup zorganizowanych. Za to rodzice z dziećmi mogą do nas przychodzić bez problemu przez cały tydzień, od. 10.00-17.00 – dodaje Mateusz Budzyński z CLZ.
LEGO – zabawa, rozwój, radość
Bawiąc się z dzieckiem klockami LEGO rozbudzamy jego kreatywność, rozwijamy w nim inteligencję, wyobraźnię, wspieramy rozwój manualny i rozwój mowy – opowiada nam psycholog dziecięcy Jolanta Gościewska z Ośrodka Adopcyjnego w Białymstoku.