Biura loftowe dla wymagających firm

Jeszcze do niedawna mało kto słyszał o loftach, a obecnie stają się one coraz bardziej popularne. Moda na nie przyszła do nas ze Stanów Zjednoczonych. To właśnie tam pojawiły się one po wojnie, ze względu na popyt na przestronne lokale, nadające się do zamieszkania i pracy. Warto poznać historię loftów oraz dowiedzieć się, czemu zawdzięczają swoją sławę.

Jeszcze do niedawna mało kto słyszał o loftach, a obecnie stają się one coraz bardziej popularne – szczególnie w przypadku wymagających firm, które chcą pobudzić kreatywność swoich pracowników. Moda na nie przyszła do nas ze Stanów Zjednoczonych. To właśnie tam pojawiły się one po wojnie, ze względu na popyt na przestronne lokale, nadające się do zamieszkania i pracy. Warto poznać historię loftów oraz dowiedzieć się, czemu zawdzięczają swoją sławę.

Czym są lofty – krótka historia

Lofty zawdzięczają obecną popularność Amerykanom i Francuzom. XX wiek to okres, kiedy obiekty fabryczne zaczęto adaptować na mieszkania i pracownie artystyczne. Początkowo lofty wybierane były przez ludzi wolnych zawodów i artystów, ze względu na ogromną powierzchnię pomieszczeń. Ale swoistym magnesem był dla nich również brak czynszu.

Znacznie później, wraz z rosnącą popularnością, lofty zaczęły przyciągać ludzi zamożnych:

  • prawników
  • architektów
  • maklerów

którzy przerabiali je na luksusowe i bardzo drogie obiekty.

Ich unikalny charakter, związany z dużą przestrzenią, typowymi dla fabryk wielkimi oknami, wysokimi sufitami i brakiem ścian działowych, pozwalały zaaranżować je w niezwykle interesujący sposób i z wykorzystaniem ciekawych eksperymentów artystycznych.

Jak urządzić biuro loftowe, by zwiększyć kreatywność pracowników?

Obecnie wiele budynków dawnych fabryk, po rewitalizacji, pełni funkcję ekskluzywnych biurowców. Aby jednak stworzyć pracownikom najlepsze warunki do pracy, należy odpowiednio zaaranżować loftowe biuro. Stworzone w nim realia, powinny sprzyjać kreatywności i operatywności.

Trzeba jednak wiedzieć, że biuro to nie tylko biurka i krzesła oraz komputery, umieszczone na wielkiej przestrzeni. Praca w takim miejscu umożliwia wprawdzie szybki kontakt z innymi pracownikami i szefem, ale równocześnie nie daje prywatności i utrudnia skupienie uwagi. Wiele godzin, spędzonych w tych warunkach, sprzyja zmęczeniu i wyczerpaniu.

Dlatego też w takich biurach bardzo ważne są miejsca przeznaczone do odpoczynku i wyciszenia, w których pracownicy mogą się zrelaksować, aby potem z pełną energią znów zabrać się do pracy.

Agencje reklamowe często wynajmują biura loftowe

Przykładem szczególnego biura jest biuro agencji reklamowej. Tu kreatywne myślenie, inicjatywa i pomysłowość liczą się szczególnie. Dlatego tak często biura loftowe wynajmują agencje reklamowe.

Urządzenie takiego biura jest nie lada wyzwaniem. Szczególnym miejscem powinien być w nim pokój relaksu i wyciszenia. Aby pomieszczenie spełniało swoją rolę, warto wygłuszyć ściany panelami, umieścić w pokoju wygodne fotele czy wyłożyć go miękkimi poduchami. Można również przygotować odrębny pokój z wygodnymi kanapami, który będzie służył do regenerujących drzemek w czasie przerw w pracy. Z takich miejsc powinien mieć możliwość skorzystania każdy pracownik.

Wszyscy wiedzą, że najlepiej na zestresowanego człowieka działa kolor zielony. Liczne badania dowiodły, że patrzenie na ten kolor uspokaja i wpływa budująco na człowieka. Warto o tym pamiętać przy aranżacji wnętrz biurowych. Z powodzeniem można zastosować go na ścianie, na przykład w postaci tapety z motywem lasu, ale nie powinno się też zapominać o naturalnej zieleni, a więc roślinach doniczkowych.

Wnętrza tak urządzone, na pewno będą sprzyjać wyciszeniu, ale również kreatywnej pracy.

Biura loftowe w Warszawie

Chętnych na wynajęcia biura loftowego w Warszawie jest wielu, ale ofert już znacznie mniej. Deweloperzy bowiem, ze względu na koszty i duży nakład pracy, niezbyt często angażują się w rewitalizację historycznych zabudowań przemysłowych. Aczkolwiek kilka ofert można znaleźć np. na Śródmieściu: https://www.biura-mokotow.com/biura/do-wynajecia/warszawa/srodmiescie/

Jednym z nielicznych obiektów biurowych w Warszawie, powstałym z dawnych zabudowań fabrycznych jest kompleks biurowy Dzielna 60 na Muranowie. Kiedyś były to budynki fabryki tabacznej, monopolu tytoniowego, a później fabryki Polfer. Dziś w pięciu budynkach mieści się aż 20 000 m kw. powierzchni biurowej. Wspaniałe szklane tafle elewacji, winda panoramiczna i szklane balustrady to tylko niektóre nowoczesne elementy w industrialnym charakterze obiektu, którego nadają mu ceglane mury i duże okna. Zachowano w nim również takie detale konstrukcyjne, jak stalowe słupy, belki, podciągi, ściany z surowej cegły i metalowe konstrukcje w formie antresoli oraz dostosowano fabryczne oświetlenie. Wysokość pomieszczeń biurowych sięga aż do 4,60 m, a ich metraż mieści się w granicach od 100 do 700 m kw.

Zainteresowanie obiektami biurowymi w tym kompleksie jest bardzo duże. Wielu zadowolonych najemców przedłuża umowy, przybywa też ciągle nowych, pragnących wynająć biuro.

Biuro loftowe do wynajęcia

  • Jeżeli chodzi o biura do wynajęcia na terenie Warszawy, warto wziąć pod uwagę biurowiec Browary Warszawskie na Woli, który usytuowany jest na terenie dawnej fabryki piwa. Oferta warta jest rozważenia ze względu na bardzo dobrą lokalizację, blisko stacji metra Rondo Daszyńskiego oraz 7 minut samochodem od Dworca Centralnego. Szybki dojazd z sąsiednich dzielnic umożliwiają liczne linie autobusowe i tramwajowe. Miejsce jest atrakcyjne ze względu na bliskość Muzeum Powstania Warszawskiego, licznych restauracji, kawiarni, a nawet basenu.
  • Atrakcyjne powierzchnie biurowe oferowane są także w ścisłym centrum Warszawy przy ulicy Mazowieckiej. Dogodny dojazd do budynku zapewnia bliskość stacji metra oraz liczne linie tramwajowe i autobusowe. Biura znajdują się w 5-kondygnacyjnym budynku, o wysokim standardzie wykończeń (klimatyzacja, podnoszone podłogi, podwieszane sufity, czujniki dymu) i pod całodobową ochroną.
  • Na uwagę zasługuje także biurowiec Plac Bankowy 1, położony obok stacji metra Ratusz Arsenał. Budynek biurowy mieści się w Śródmieściu w historycznej kamienicy, wyróżniającej się zabytkową architekturą. Lokalizacja w ścisłym centrum miasta, świetne połączenia komunikacyjne, 2-poziomowy parking podziemny oraz restauracja i bank na terenie obiektu to kolejne jego walory.
  • Warto także zwrócić uwagę na Nowy Dom Jabłkowskich czyli biuro loftowe do wynajęcia, zlokalizowane w nowoczesnym budynku klasy A przy ulicy Chmielnej w Warszawie. Położenie komunikacyjne biurowca jest bardzo dogodne, a sam budynek wyposażony we wszystkie wymagane udogodnienia. Dodatkowo trzeba wspomnieć, że przy ulicy Chmielnej jest mnóstwo lokali gastronomicznych, hoteli, znajduje się też kino i centrum handlowe.

Przedstawione propozycje nowoczesnych biur loftowych, w klimacie postindustrialnym, to oferty dla wymagających firm z branż kreatywnych, poszukujących pomieszczeń przestronnych i funkcjonalnych, o ciekawej aranżacji. Dostępne są one do wynajęcia tutaj: https://www.axiimmo.com/tag/biuro-loftowe/

Artykuł partnerski

Komentarze