Czym jest fotografia korporacyjna?

Female Businesswoman People Real Person Business

Fotografia korporacyjna – czym właściwie jest? Czy to nie aby tylko bardziej profesjonalna nazwa fotografii portretowej? Kto i kiedy powinien się na nią zdecydować? Na te i inne pytania w naszej rozmowie odpowie Pan Jakub Żak – właściciel firmy Pixagency.pl.

Jacek Pawłowski – To czym właściwie jest ta fotografia korporacyjna?

Jakub Żak – Zacznę może od tego, że jest czymś cały czas niezwykle niedocenianym. I okropnie mnie to boli. Często trafiam na olbrzymią liczbę zdjęć ludzi biznesu, które są po prostu złe. A to przecież ludzie, którzy odnieśli olbrzymi sukces! Ludzie, którzy swoją wiedzę, swój profesjonalizm i pasję powinni prezentować na każdym kroku! I tym właśnie zajmuje się fotografia korporacyjna czy inaczej – biznesowa. To zdjęcia, które są wykonywane na potrzeby biznesu i przedstawiają takie cechy osoby fotografowanej jak np. pewność siebie. Mają one wzbudzić zainteresowanie i zaufanie, przykuć wzrok i zadbać o dobre imię nasze i naszego biznesu. Oczywiście na zdjęciach biznesowych może pojawić się więcej niż jedna osoba, chociażby cały zespół pracowników.

Czym w takim razie zdjęcia te różnią się od fotografii portretowej?

Nie ukrywam, wiele z fotografii biznesowych to portrety. Warto jednak podkreślić, że zdjęcia takie (biznesowe) mają wiele wspólnych aspektów jak np. przedstawiane na nich cechy osób fotografowanych, takich jak wspominana pewność siebie czy charyzm. Są one również oficjalne, koszule, garnitury czy garsonki to podstawa. Specyficzne jest również otoczenie – często fotografowana osoba znajduję się w swoim gabinecie czy otaczają się swoimi narzędziami pracy – komputerem czy telefonem. Fotografia portretowa jest znacznie szerszym pojęciem, fotografią korporacyjną rządzą liczne zasady, zazwyczaj nie ma w niej również miejsca na tak wielką dozę artystyczności.

Czym w takim razie charakteryzuje się dobre zdjęcie biznesowe?

Przede wszystkim nie ma jakichkolwiek ustępstw co do jakości – musi ona być perfekcyjna. Doskonale dobrany strój i otoczenie to również niezbędne aspekty. Dobre zdjęcie biznesowe ma sprawić, że patrząc na nie uznajemy osobę fotografowaną za specjalistę w swojej branży, osobę odpowiedzialną i taką, której po prostu się ufa i chce się z nią pracować.

Czyli klienci to głównie właściciele firm?

Tak, właściciele firm to osoby, które jak najbardziej powinny zadbać o swoje zdjęcia, jednak lista klientów jest znacznie dłuższa. Pracownicy dużych firm, managerowie, specjaliści w swojej branży – każda z tych osób potrzebuje zdjęć, które przedstawią ją w jak najlepszym świetle. Zdjęć, które sprawią, że inni będą patrzeć na nich przychylnie, zaufają im i będą chcieli właśnie z nimi pracować.

A gdzie w takim razie wykorzystuje się takie zdjęcia?

Miejsc tych jest niezwykłe dużo, w końcu w wielu miejscach chcemy się prezentować jak najlepiej. Są to oczywiście strony firmy, strony prywatne, gdzie poszczególne osoby prezentują swoją osobę i ofertę – np. strony freelancerów. Do tego nie możemy zapominać o social media – zaczynając od Facebooka, kończąc na znacznie bardziej poważnych portalach takich jak chociażby GoldenLine czy LinkedIn. Są to miejsca, gdzie m.in. poszukuje się potencjalnych pracowników – warto zadbać tam o swój wizerunek. Do tego dochodzą oczywiście CV – to kolejna rzecz, gdzie zdjęcie ma ogromne znaczenie.

Co w takim razie radzi Pan osobom, które jeszcze nie mają swoich profesjonalnych, biznesowych zdjęć?

Radzę po prostu jak najszybciej o nie zadbać. Mają one olbrzymi wpływ na nasze życie zawodowe. W końcu zanim kogoś poznamy – ogromną liczbę informacji o danej osobie wnioskujemy m.in. po fotografiach. Warto postawić na profesjonalizm, dzięki tamu inni będą podchodzić do nas znacznie przychylniej. Wszystkich zainteresowanych oczywiście zapraszam do zapoznania się z ofertą Pixagency.pl, gdyż zajmujemy się m.in. wykonywaniem zdjęć korporacyjnych.

Artykuł partnerski

Komentarze