Samoobsługowy kiosk sprzedażowy coraz częściej można spotkać w różnych punktach handlowo-usługowych. Chcesz zautomatyzować proces sprzedaży i jednocześnie zwiększyć obroty? Dowiedz się, jak może w tym pomóc kiosk samoobsługowy.
Czym jest kiosk samoobsługowy?
Od strony technicznej kiosk samoobsługowy to wolnostojące urządzenie wyposażone w ekran dotykowy, często też drukarkę fiskalną i terminal płatniczy. Użytkownik (klient) wchodzi w interakcję z kioskiem, wybierając produkt lub usługę. Dokładny przebieg interakcji jest uzależniony od branży, w której kiosk samoobsługowy jest używany.
Kioski samoobsługowe są coraz popularniejsze – to stały element wyposażenia coraz większej liczby punktów handlowo-usługowych. Jednym z głównych powodów wzrostu zainteresowania tymi urządzeniami jest rozwój cyfrowych kompetencji społeczeństwa.
W jakich branżach kiosk samoobsługowy ma zastosowanie?
Kiosk samoobsługowy można wdrożyć w wielu branżach. Aktualnie szczególnie chętnie z tych urządzeń korzystają przedsiębiorcy prowadzący działalność w następujących sektorach:
- gastronomia – kiosk samoobsługowy w gastronomii pozwala klientom na dokładne zapoznanie się z ofertą i złożenie zamówienia we własnym tempie;
- medycyna – kiosk samoobsługowy w medycynie może być wykorzystany m.in. do wydawania numerów do kolejki;
- handel – kiosk samoobsługowy w retail umożliwia klientom zakup produktów bez konieczności wchodzenia w interakcję ze sprzedawcą;
- fitness – kioski samoobsługowe można spotkać również na siłowniach, gdzie wykorzystuje się je m.in. do sprzedaży wejściówek;
- kultura – kiosk samoobsługowy doskonale sprawdza się również w kinach i muzeach, gdzie może zostać wykorzystany do sprzedaży biletów i dodatkowych produktów z oferty.
Kiosk samoobsługowy – jakie zapewnia korzyści?
Rosnąca popularność kiosków samoobsługowych to nie przypadek – urządzenia te usprawniają działanie punktu handlowo-usługowego, a nawet umożliwiają zmniejszenie rotacji pracowników. Jak to możliwe?
Kiosk samoobsługowy pozwala ograniczyć liczbę pracowników odpowiedzialnych za obsługę klienta – mogą oni zostać przekierowani np. do kuchni, gdzie pomogą w przygotowaniu posiłków. Zmniejszenie liczby obowiązków oraz odciążenie pracowników od wymagającej pracy z klientem może korzystnie wpłynąć na zadowolenie zespołu.
Wybór kiosku samoobsługowego może mieć też pozytywny wpływ na wysokość obrotów. Ponieważ klient zyskuje więcej czasu na złożenie zamówienia, może dokładniej zapoznać się z ofertą. Efekt? Zamówienie często jest większe, dzięki czemu zakup kiosku samoobsługowego placówce zwraca się dość szybko.
Artykuł partnerski