Dlaczego postawić na kiosk samoobsługowy w swoim biznesie?

Samoobsługowy kiosk sprzedażowy coraz częściej można spotkać w różnych punktach handlowo-usługowych. Chcesz zautomatyzować proces sprzedaży i jednocześnie zwiększyć obroty? Dowiedz się, jak może w tym pomóc kiosk samoobsługowy.

Czym jest kiosk samoobsługowy?

Od strony technicznej kiosk samoobsługowy to wolnostojące urządzenie wyposażone w ekran dotykowy, często też drukarkę fiskalną i terminal płatniczy. Użytkownik (klient) wchodzi w interakcję z kioskiem, wybierając produkt lub usługę. Dokładny przebieg interakcji jest uzależniony od branży, w której kiosk samoobsługowy jest używany.

Kioski samoobsługowe są coraz popularniejsze – to stały element wyposażenia coraz większej liczby punktów handlowo-usługowych. Jednym z głównych powodów wzrostu zainteresowania tymi urządzeniami jest rozwój cyfrowych kompetencji społeczeństwa.

W jakich branżach kiosk samoobsługowy ma zastosowanie?

Kiosk samoobsługowy można wdrożyć w wielu branżach. Aktualnie szczególnie chętnie z tych urządzeń korzystają przedsiębiorcy prowadzący działalność w następujących sektorach:

  • gastronomia – kiosk samoobsługowy w gastronomii pozwala klientom na dokładne zapoznanie się z ofertą i złożenie zamówienia we własnym tempie;
  • medycyna – kiosk samoobsługowy w medycynie może być wykorzystany m.in. do wydawania numerów do kolejki;
  • handel – kiosk samoobsługowy w retail umożliwia klientom zakup produktów bez konieczności wchodzenia w interakcję ze sprzedawcą;
  • fitness – kioski samoobsługowe można spotkać również na siłowniach, gdzie wykorzystuje się je m.in. do sprzedaży wejściówek;
  • kultura – kiosk samoobsługowy doskonale sprawdza się również w kinach i muzeach, gdzie może zostać wykorzystany do sprzedaży biletów i dodatkowych produktów z oferty.

Kiosk samoobsługowy – jakie zapewnia korzyści?

Rosnąca popularność kiosków samoobsługowych to nie przypadek – urządzenia te usprawniają działanie punktu handlowo-usługowego, a nawet umożliwiają zmniejszenie rotacji pracowników. Jak to możliwe?

Kiosk samoobsługowy pozwala ograniczyć liczbę pracowników odpowiedzialnych za obsługę klienta – mogą oni zostać przekierowani np. do kuchni, gdzie pomogą w przygotowaniu posiłków. Zmniejszenie liczby obowiązków oraz odciążenie pracowników od wymagającej pracy z klientem może korzystnie wpłynąć na zadowolenie zespołu.

Wybór kiosku samoobsługowego może mieć też pozytywny wpływ na wysokość obrotów. Ponieważ klient zyskuje więcej czasu na złożenie zamówienia, może dokładniej zapoznać się z ofertą. Efekt? Zamówienie często jest większe, dzięki czemu zakup kiosku samoobsługowego placówce zwraca się dość szybko.

Artykuł partnerski

Komentarze