Sprzedażowy sukces. Świat kupuje automaty spawalnicze z Białegostoku

Montaż MCM 4500 w Turcji

Rekordowa sprzedaż systemów CAS, czyli ciężkiej automatyzacji spawania – to zdecydowanie największe ubiegłoroczne osiągnięcie Promotechu, białostockiego producenta i eksportera. Przychody firmy tylko ze sprzedaży tego typu maszyn sięgnęły poziomu 10 mln zł.

– Rok 2023 zaczął się dla CAS bardzo dobrze już podczas styczniowych targów SteelFab w Emiratach Arabskich, kiedy to sprzedaliśmy maszynę do cięcia rur i profili – PPCM 1500 – nowemu klientowi z Arabii Saudyjskiej. A rywalizowaliśmy tam z naszymi największymi konkurentami, więc wygrana była świadectwem dojrzałości rynkowej naszej oferty na PPCM. Później, w trakcie roku, dostarczyliśmy jeszcze PPCM 650 do Słowenii, co też było ważnym osiągnięciem w poszerzaniu rynku odbiorców dla tych maszyn – opowiada Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu.

Po raz pierwszy w historii Promotech zrealizował też w 2023 roku unikalną instalację w Polsce – słupowy sięgnik, obrotniki oraz półportal WA 2000HD, zainstalowane na jednym, wspólnym torowisku.

Jednak prawdziwym bohaterem minionego roku jest MCM – automat do wycinania i spawania otworów dla stoczni i platform wiertniczych. Promotech sprzedał w tym roku aż sześć takich maszyn – po dwie dla klientów w USA i Turcji, po jednej do Portugalii i Hiszpanii.

Na ten sukces złożyła się ponad 10-letnia, wytężona praca zespołu ludzi, obejmującego wszystkie działy firmy.

– W tym czasie budowaliśmy rozpoznawalność marki Promotech, rozwijaliśmy ofertę CAS, budowaliśmy zaufanie u naszych klientów i dystrybutorów – mówi Zbigniew Kopciewski, dyrektor działu handlowego. – Przeprowadziliśmy dziesiątki pokazów i wizyt serwisowych, wystawiliśmy setki ofert, opracowaliśmy wiele dokumentacji. Skutecznie dostosowujemy nasze urządzenia CAS do potrzeb klienta (finalnie praktycznie każde sprzedawane urządzenie czymś się różni), ale gwarantujemy też obsługę serwisową w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym. To wszystko procentuje w tym roku i będzie dalej procentować w latach kolejnych.

Ważnym ogniwem są dystrybutorzy firmy w różnych częściach świata, którzy mają przekonanie do rozwiązań Promotechu oraz oferowanego wsparcia, dzięki czemu skutecznie promują ofertę CAS na swoich rynkach. Istotną rolę w pozyskiwaniu nowych zapytań i potencjalnych klientów spełnia też firmowa strona internetowa oraz media społecznościowe.

Duże znaczenie dla sprzedażowego sukcesu maszyn MCM miało też zwiększające się zapotrzebowanie na zieloną energię na świecie, w tym energię z wież wiatrowych, a także wysokie ceny ropy naftowej, zmiany klimatyczne, wojna w Ukrainie i ograniczenia w emisji CO2.

– Po ponad dziesięciu latach na rynku, nasze maszyny MCM zdobyły należne im uznanie, a my, jako producent, zyskaliśmy duże zaufanie największych graczy na rynku wiatrowym – mówi Bohdan Zaleski. – Co ciekawe, wiele firm na całym świecie, często za miliony dolarów, podejmowało kroki, aby opracować inną metodę automatycznego cięcia i spawania futryn w wieżach wiatrowych. Jednak to my byliśmy pierwsi, kreatywni, zaangażowani w promocje, a teraz staramy się odpowiadać na nowe wymagania rynku szybko i sprawnie, aby utrzymać pozycję lidera. Globalizacja – hasło, które czasem budzi złe emocje i strach – może oznaczać szanse i korzyści, co widać na przykładzie sukcesu naszych MCM-ów. Trzeba tylko mieć produkt lub usługę, która wyprzedza konkurencję i umieć zdobyć zaufanie rynku poprzez jakość tej oferty.

Red. PP, fot. mat. pras.

Komentarze