Stoisko z kawą dla biznesu – gdzie i dlaczego warto je wykorzystać?

Według raportu ARC Rynek i Opinia z 2021 roku aż 49% Polaków deklaruje picie kawy poza domem, a 25% przeznacza na ten napój co najmniej 50 zł miesięcznie. Kawa towarzyszy nam w wielu życiowych sytuacjach, nie tylko w trakcie pracy, ale też podczas robienia zakupów, w podróży i na spacerze. Prowadzisz sklep spożywczy, piekarnię, a może stację benzynową? Zatem odpowiedz na zmieniające się potrzeby klientów, włączając od lokalu samodzielne stoisko z kawą.

Podsumowanie:

  • Stoisko z kawą to samodzielny mebel z niezbędnym wyposażeniem kawowym: nowoczesnym ekspresem z wysokiej jakości ziarnami oraz akcesoriami, takimi jak kubki, mieszadełka, cukier w saszetkach czy syropy smakowe.
  • Stoiska z kawą pojawiają się w coraz większej liczbie lokali, również sklepach spożywczych, piekarniach i na stacjach benzynowych. Sprzyja temu między innymi usługa wynajmu kącika kawowego, jako alternatywa dla zakupu ekspresu na własną rękę i samodzielnego aranżowania takiej przestrzeni.
  • Stoisko z kawą w handlu detalicznym i małej gastronomii tworzy duży potencjał do rozwoju. Nie tylko zwiększa zyski przez opłacalną sprzedaż napojów na wynos, ale także poprawia wizerunek lokalu, doświadczenia klientów z nim związane i czyni lokal bardziej konkurencyjnym. To świetna inwestycja w sukces w przyszłości!

Stoisko z kawą – co zawiera i jak je zdobyć?

Stoisko z kawą (https://www.tchibo-coffeeservice.pl/rozwiazania-dla-biznesu/modele-finansowania/coffee-to-go/), nazywane czasami kącikiem kawowym lub rozwiązaniem „coffee to go”, to specjalnie wydzielona i funkcjonalna strefa. Składa się z nowoczesnego i wydajnego ekspresu do kawy, dobrej jakości ziaren i asortymentu dodatkowego: kubków jednorazowych z podajnikiem i wieczkami, syropów smakowych ze stojakiem, mieszadełek, cukru w saszetkach i schowka połączonego z koszem na odpady. Całość przyjmuje formę niewielkiego, schludnego mebla, idealnie dopasowującego się do zastanej aranżacji i dodającego lokalowi nutki nowoczesności. Takie stoisko umożliwia klientom samodzielne przygotowanie kawy – jednej z co najmniej kilku dostępnych w ekspresie i dosłodzonej wedle gustu.

Choć przedsiębiorcy mogą samodzielnie aranżować kawową przestrzeń, większość z nich decyduje się na skorzystanie ze wsparcia firm wyspecjalizowanych w oferowaniu kawowych rozwiązań dla biznesów. To na przykład Tchibo Coffee Service – marka, która umożliwia wynajęcie profesjonalnego stoiska z kawą, wraz z niezbędnym wyposażeniem, bezpłatnym montażem i serwisem technicznym. Warunkiem współpracy jest opłacanie czynszu przez minimum 12 miesięcy. Potrzebujesz również około 1 m2 przestrzeni na ustawienie mebla i dostęp do prądu (oraz wody, jeśli wybierzesz ekspres kawowy bez zbiornika na wodę).

Kiedy warto zdecydować się na stoisko z kawą?

Oszczędność czasu – to coś, na czym zależy dziś wielu konsumentom. Osiągamy to między innymi decydując się na zakup posiłków i napojów na wynos. Wśród napojów gotowych do zabrania ze sobą i spożycia w dowolnym miejscu prym wiedzie kawa. Coraz więcej osób poszukuje możliwości zakupu tego napoju w miejscach, w których do niedawna nie spodziewalibyśmy się takiego produktu, a w których dziś można napić się kawy nierzadko tak dobrej, jak w kawiarni. Mowa przede wszystkim o piekarniach, sklepach spożywczych i stacjach benzynowych. Jesteś właścicielem lub menedżerem któregoś z tych miejsc? Stoisko z kawą powinno się u Ciebie pojawić!

Choćby dlatego, że sprzedaż tego napoju to bardzo rentowna usługa – marża może sięgnąć nawet kilkudziesięciu procent! Poza tym taki kącik daje szansę na stworzenie przytulniejszego nastroju w lokalu, a więc budowanie dobrych doświadczeń, które w przyszłości z pewnością zaowocują ponowną wizytą klienta. Zwiększa także konkurencyjność biznesu na lokalnym rynku i przyciąga nowych gości – tych, którzy potrzebują od Ciebie przede wszystkim kawy.

Artykuł partnera

Komentarze