Zachęcić do kupowania w lokalnych sklepach – akcja białostockiego przedsiębiorcy

– Chcę zachęcić, zainspirować i wywołać dyskusję – mówi Stanisław Bartnik, białostocki przedsiębiorca, który ma pomysł na to, jak wzmocnić pozycję rodzimych firm handlowych na rynku.

Zaczynając od Białegostoku.

Jak mówi, chodzi o to, żeby zachęcić klientów do robienia zakupów w rodzimych placówkach handlowych. Sam daje przykład, jak można to zrobić – przygotował partię produktów za złotówkę, które można otrzymać, jeśli w styczniu zrobiło się zakupy za łączną sumę 300 zł i planuje kontynuowanie akcji w kolejnych miesiącach.
I zachęca innych białostockich przedsiębiorców do przyłączenia się do akcji.

 

– Im więcej białostockich sklepów przyłączy się akcji promocyjnej i zaoferuje dodatkowe produkty za złotówkę, tym większy zasięg społeczny zyska kampania wsparcia rodzimego handlu – uważa. – Promując zakupy w rodzimych firmach bezpośrednio wspieramy budżet Białegostoku oraz lokalną i krajową gospodarkę. A do tego sklepy biorące udział w akcji wypromują się jako świadome firmy wychodzące naprzeciw klientom.

Jak mówi, działające w Białymstoku zagraniczne sieci handlowe płacą rocznie 16 mln zł podatku dochodowego, a rodzimi przedsiębiorcy – ponad 400 mln złotych. Warto więc wspierać firmy, które mają taki wpływ na stan lokalnego budżetu.

– Nie jest łatwo prowadzić działalność gospodarczą w naszym mieście – mówi. – Konkurencja ze strony zagranicznych sieci jest duża. Tym bardziej potrzebne są akcje promocyjne i uświadamiające konsumentów, jak ważne są ich wybory zakupowe. Będąc świadomymi konsumentami i kupując w polskich firmach rozwijamy lokalną gospodarkę, współtworzymy wartościowe miejsca pracy, zmniejszamy emigrację zarobkową, zapobiegamy odpływowi kapitału. To właśnie chcę uświadamiać.

Jak dodaje, wspierając polski handel umacniamy lokalnych i krajowych producentów.

– A w przypadku Białegostoku oddalamy perspektywę kolejnych podwyżek podatku od nieruchomości, wieczystego użytkowania, podwyżek cen biletów komunikacji miejskiej i odbioru odpadów – argumentuje przedsiębiorca. – Dlatego apeluję do białostockich przedsiębiorców, instytucji samorządowych i państwowych oraz mediów o włączenie się do akcji i rozwinięcie społecznej kampanii wspierania rodzimej gospodarki poprzez świadome zakupy.

Red. PP, fot. pixabay.com. FB

Komentarze