Dlaczego w dobie internetu warto drukować katalogi?

Dzięki technologii klienci mogą z łatwością przeglądać produkty za pośrednictwem internetu i szybko je zamówić sięgając chociażby po smartfona. Zaskakującym więc może wydawać się fakt, że marketing katalogowy wciąż kwitnie i jest ważnym punktem w strategii rozwoju wielu firm. Drukowane oferty okazują się bowiem bardziej angażującą i przyjemniejszą formą zaznajomienia się z produktami, co ma swoje odzwierciedlenie w sprzedaży. Dlaczego?

Wydrukowane katalogi są rzeczywiste

Jedną z największych zalet katalogów drukowanych jest to, że są namacalnym przedmiotem. Oprócz konieczności przewracania stron, czytanie czegoś jest pasywną i relaksującą aktywnością – zauważają eksperci z jkbprint.pl. Kiedy klienci sięgają po katalog, mogą od razu uzyskać cenne informacje, a kiedy szukają czegoś w internecie, muszą wykonać więcej czynności, by przefiltrować ogromną ilość produktów, by w końcu uzyskać to, czego potrzebują. Ponadto katalogi drukowane mają tendencję do utrzymywania uwagi odbiorców dłużej niż strony internetowe, które są szybko przeglądane i zamykane. Dodatkowo katalogi są pozostawione na stoliku do kawy, w gabinetach lekarskich, na siedzeniach autobusów i taksówek, ponieważ większość ludzi nie wyrzuca przedmiotów, które mogą przydać się innym.

W katalogach znajduje się więcej konkretnych informacji

Wydrukowane katalogi są bardzo skuteczne w kierowaniu klientów do innych kanałów. Można w nich bowiem udostępnić swój adres pocztowy, strony internetowej numer telefonu, lokalizację sklepów, linki do mediów społecznościowych. Katalog może więc dostarczyć wszystkie dane kontaktowe potrzebne klientowi, aby dokonał zakupów w różnych miejscach, zarówno stacjonarnie, jak i on-line.

Katalogi drukowane są inspirujące

Zdjęcia produktów, które znajdują się w katalogach, o wiele bardziej przemawiają do wyobraźni klientów, niż te same fotografie na stronach internetowych. Dzieje się tak dlatego, że czytelnik może w każdej chwili chwycić katalog do ręki i jeszcze raz zobaczyć to, co mu się spodobało. W przypadku witryny on-line wymagałoby to ponownego szukania konkretnego zdjęcia lub też zapisania go do osobnego folderu, co wymusza wykonanie kolejnych czynności.

Katalogi generują większą sprzedaż

Znaczna część społeczeństwa robi w dzisiejszych czasach zakupy przez internet. Jednak przeważnie dzieje się to tylko wtedy, gdy klienci dokładnie wiedzą, co chcą kupić. Mają konkretny plan i wkładają do wirtualnego koszyka to, czego potrzebują w danym momencie. Katalogi drukowane pozwalają im zobaczyć szerszą gamę produktów, dzięki czemu odbiorcy mogą zainteresować się kolejnymi przedmiotami.

Artykuł partnerski

Komentarze