Klienci pokochali podlaskie suplementy diety. BIODIO ze wzrostem obrotów o 60 procent!

Damian Olędzki i Izabela Wojciuk, właściciele marki BIODIO

Zaczynali w 2017 roku od marki Hempking, która szybko stała się znaną w całej Polsce firmą konopną, produkującą produkty z olejkami CBD. Dziś BIODIO z Białegostoku to także producent witamin i superfoods Biowen oraz właściciel sklepu Biozdrowy.pl – pierwszego sklepu internetowego ze zdrową żywnością w Polsce, oferującego całkowicie darmowe doradztwo farmaceutów, dietetyków i naturopatów. Spółka kolejny rok z rzędu zanotowała wzrost obrotów o 60 proc., a jej wyroby weszły do wiodących sieci aptecznych – Gemini i DOZ.

Rok 2023 BIODIO z pewnością może zaliczyć do udanych. Produkcja wzbogaciła się o nowoczesne maszyny do etykietowania i kapsułkowania, a portfolio produktów poszerzyło się o 20 nowych produktów, w tym serię Biowen dla seniorów. To suplementy diety, które powstały we współpracy z Mądrą Babcią – czołową polską silver influencerką.

Ale to nie jedyna popularna twórczyni internetowa, która włączyła się w promocję produktów BIODIO. Firma nawiązała bowiem współpracę także z Sandrą Kubicką, Natalią Siwiec czy Ketobułką. Właściciele wystąpili ponadto w popularnych programach o tematyce biznesowej: „Przygodach Przedsiębiorców” Adriana Gorzyckiego, „Agencie Specjalnym” Grzegorza Kusza czy „Biznes Misja” Łukasza Smolarskiego.

Dużym wsparciem sprzedaży w kanale online okazała się nowa odsłona sklepu Biozdrowy.pl. To e-commerce, który oferuje wyłącznie te marki, których wyroby nie zawierają syntetycznych dodatków, konserwantów, emulgatorów, sztucznych barwników, azotanu sodu czy substancji przeciwzbrylających.

Każdy produkt jest sprawdzany oddzielnie pod kątem kontrowersyjnych składników. W Biozdrowym można też uzyskać fachową poradę wykwalifikowanych specjalistów, którzy dobierają suplementację do różnych problemów – np. przy kłopotach ze snem, nawracającymi infekcjami czy niedoborami witamin i minerałów.

– Nasza działalność jest z jednej strony silnie skoncentrowana na jakości, z drugiej zaś na edukacji klientów. Uczymy ich czytać etykiety, wyjaśniamy, których składników należy unikać i w jaki sposób stosować suplementy, aby uzyskać optymalne efekty. Patrzymy na zdrowie holistycznie – w czasach, kiedy najłatwiej jest kupić przetworzoną, bezwartościową żywność, pokazujemy, jak wspierać swoje zdrowie poprzez całościowe spojrzenie na organizm – mówi Damian Olędzki, naturopata, współwłaściciel BIODIO.

Niewątpliwym sukcesem jest też wejście do oferty popularnych sieci aptek Dbam o Zdrowie oraz Gemini. DOZ liczy obecnie około 1 200 placówek i obsługuje 5 mln pacjentów miesięcznie. Gemini natomiast to 200 punktów w Polsce oraz jedna z największych internetowych aptek w kraju.

– Fakt, że produkty Biowen oraz Hempking znalazły się na półkach DOZ i Gemini to z jednej strony potwierdzenie ich wysokiej jakości, a z drugiej szansa na dotarcie do szerokiego grona klientów, którzy szukają skutecznych i bezpiecznych suplementów diety. Wchodząc do dużych sieci, zapewniamy konsumentom łatwy dostęp do naszych wyrobów – szczególnie tym, którzy nie robią zakupów w internecie. Jesteśmy też przekonani, że obecność w aptekach zwiększy zaufanie do naszych marek, gdyż apteki są miejscem, w którym klienci oczekują produktów sprawdzonych i standaryzowanych – komentuje Damian Olędzki.

W 2024 roku BIODIO ma w planach dalszy rozwój produkcji – szczególnie pod kątem kosmetyków ze składnikami pochodzenia naturalnego oraz produktów suplementacyjnych. Ponadto w ramach promocji poszczególnych marek planowane są kampanie edukacyjne dotyczące umiejętności czytania składów produktów, profilaktyki nowotworów piersi oraz wzrostu świadomości w zakresie zdrowego stylu życia.

Red. PP, fot. mat. pras.

Komentarze