Grupa Mlekovita wciąż się rozwija, konsekwentnie budując swoją pozycję na świecie. Z dniem 1 lipca br. do Grupy dołączą kolejne podmioty: Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Ostrowcu Świętokrzyskim i Kaliska Spółdzielcza Grupa Producentów Mleka w Kaliszu, rozszerzając liczbę zakładów produkcyjnych skupionych pod szyldem podlaskiej marki do 22. Tym samym firma staje się liderem konsolidacji mleczarstwa w Polsce.
Połączenie z Grupą Mlekovita pozwoli na wzmocnienie potencjału rynkowego oraz przerobowego włączanych podmiotów. W celu zapewnienia optymalizacji produkcji zakład w Ostrowcu Świętokrzyskim będzie specjalizował się w produkcji galanterii: twarogów, masła, mozzarelli, śmietany i miksu tłuszczowego.
Specjalizacja produktowa w Kaliszu to zaś przede wszystkim asortyment serów twarogowych i śmietankowych, m.in. twarogów sernikowych i piekarniczych, w tym twarogu sernikowego o 18-procentowej zawartości tłuszczu, mascarpone czy kanapkowych serków śmietankowych.
– Stale dokonująca się koncentracja produkcji i przetwórstwa sprawia, że sektor mleczarski staje się coraz bardziej wyspecjalizowany. Jednym z niezbędnych ku temu kroków jest konsekwentna i przemyślana konsolidacja. Ta właśnie przeprowadzana pozwalana dalsze niezakłócone funkcjonowanie zakładów w Ostrowcu Świętokrzyskim i Kaliszu, w tym zapewnienie odbioru surowca dotychczasowym producentom mleka – powiedział prezes Mlekovity Dariusz Sapiński. – Zgodnie z naszą realizowaną od wielu lat strategią dążymy do bycia firmą globalną. W związku z tym jesteśmy strategicznie otwarci na ekspansję poprzez rozwój w ramach zwiększania liczby spółdzielni w Grupie Mlekovita i niezmiennie zapraszamy do połączenia z nami dobre i rentowne spółdzielnie.
W 2020 roku, pomimo zawirowań związanych z pandemią koronawirusa, Mlekovita osiągnęła kolejny rekord – ponad 5,6 mld zł przychodu. Wartość eksportu wyniosła zaś 1,6 mld zł. Na ponad 180 liniach produkcyjnych codziennie przetwarzane jest 8 milionów litrów mleka, dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. Konsekwentnie rozwijany asortyment, liczący już ponad 1 000 produktów mlecznych, znany jest nie tylko w Polsce, ale i szeroko na świecie, trafiając już w sumie do 167 krajów.
Red. PP, fot. pixabay.com