Polska firma IT rozwija branżę lotniczą. Mają oddział w Białymstoku

Poprzednie dwa lata były dla branży lotniczej okresem wyzwań i sprawdzianem, który wiele zweryfikował. Obecnie obszar ten odradza się, a firmy robią wszystko, aby odrobić poniesione przez ostatnie dwa lata straty. Pomocne są w tym współprace biznesowe z firmami z sektora IT, które dzięki zaawansowanym systemom informatycznym są w stanie wspomóc optymalizację procesów i tym samym pomóc wyjść z kryzysu. Taką umowę na partnerstwo z firmą Britenet (mającą oddział w Białymstoku) podpisał niedawno AerCap – największy na świecie leasingodawca samolotów pasażerskich.

Rynek awiacyjny na świecie podnosi się właśnie z kryzysu spowodowanego wydarzeniami ostatnich dwóch lat – pandemią COVID-19 i wojną na Ukrainie. Z badań IATA wynika, że ruch krajowy plasuje się obecnie na poziomie jedynie 13 proc. mniejszym niż w rekordowym roku 2019, zaś w ruchu międzynarodowym stanowi 70 proc. poziomu z tamtego czasu.

Rok 2022 to dla branży lotniczej czas na nowe projekty i na podejmowanie współprac, mających na celu odrabianie strat i wyjście z kryzysu, jakiego doświadczyła. Zdobyte w tym czasie doświadczenie jest niezwykle cennym źródłem informacji, stwarza nowe możliwości i jest doskonałym czasem na rozwój i zapełnienie nisz na rynku. Zauważyła to firma AerCap, a międzynarodowy przetarg, na wsparcie w rozwoju jej aplikacji i systemów, podpisała firma Britenet.

AerCap to największy na świecie leasingodawca szerokiej gamy samolotów, helikopterów i usług powiązanych z siedzibą w Dublinie. Przedsiębiorstwo stało się największą firmą leasingową na świecie po przejęciu International Lease Finance Corporation w 2014 roku, a następnie GE CAS od General Electric w 2021 roku. Firma Britenet, działająca na rynku IT od ponad 16 lat, będzie miała znaczący udział w rozwoju aplikacji i systemów informatycznych dla AerCap.

– Dzięki wygraniu międzynarodowego przetargu do szerokiego grona naszych klientów dołącza firma z branży lotniczej. Napawa nas to ogromną dumą i optymizmem – podjęte przez nas wiele lat temu plany umiędzynarodowienia polskiej firmy Britenet już dawno przestały być planami, a stały się rzeczywistością. Jestem przekonany, że nasi inżynierowie będą mieli znaczący wpływ nie tylko na rozwój AerCap, lecz także całej branży awiacyjnej na świecie – powiedział Tomasz Dziki, Executive VP &Owner, który podpisywał umowę współpracy Britenet z AerCap.

Polska od wielu lat jest wybierana przez międzynarodowe firmy jako lokalizacja dla ich centrów usługi IT. Sektor bankowy, farmaceutyczny, motoryzacyjny, awiacyjny, nowych technologii oraz wiele innych zatrudniają w Polsce tysiące inżynierów IT. Britenet jest jedną z niewielu firm, które wychodzą temu trendowi naprzeciw i dociera do klientów, których usługi nearshoringowe/offshoringowe mogą zainteresować.

– W 2022 wygraliśmy kilka międzynarodowych przetargów dotyczących budowy dedykowanych Delivery Centers dla Klientów z Izraela, Irlandii czy Wielkiej Brytanii – wspomina Michał Tomasik, Business Unit Director w Britenet. – Konkurowanie z międzynarodowymi firmami, a przede wszystkim wygrywanie z lokalnymi dostawcami naszych klientów z Hiszpanii, Rumunii, Wielkiej Brytanii czy Irlandii jest czymś, co pokazuje nasze przygotowanie, znajomość rynku, profesjonalizm, a przede wszystkim międzynarodową jakość. Utrzymanie tego trendu przez naszą firmę jest jednym z celów na nadchodzące lata.

Elementem rozpoczęcia współpracy były warsztaty poświęcone rozpoznaniu potrzeb projektowych w centrach IT klienta. Do Irlandii, siedziby AerCap, udali się menadżerowie technologiczni Britenet, odpowiedzialni za realizację projektów. Zapoznają się z systemami oraz oczekiwaniami klienta, a także poznają go od środka – jego struktury, projekty, kadrę zarządzającą i menedżerską oraz nawiązywać relacje.

– Wizyta bezpośrednio u naszego klienta to najlepsze rozwiązanie, jakie mogliśmy przedsięwziąć. Tylko w taki sposób jesteśmy w stanie najlepiej poznać nie tylko jego samego, lecz także jego potrzeby, tak aby zaproponować działania i przygotować zespoły skrojone idealnie pod jego potrzeby. Tego typu spotkania są również bardzo ważne z perspektywy nawiązywania relacji z zespołem klienta, co jest kluczowe dla wieloletniej współpracy – relacjonuje Daniel Wójcikowski, który jest odpowiedzialny za współpracę, pełniąc rolę Senior Project Managera/Site Managera.

Firma Britenet działa na rynku od 2006 roku i zatrudnia obecnie ponad 1000 specjalistów. Realizuje projekty krajowe i międzynarodowe w kilkudziesięciu technologiach, m.in. dla takich branż, jak finanse i bankowość, ubezpieczenia, telekomunikacja, automotive, FMCG, a także dla sektora publicznego. Eksperci Britenet skutecznie prowadzą swoich Klientów przez cały proces projektowy – od analizy, przez testy, development, implementację, aż po wsparcie i utrzymanie systemów. Projekty realizowane są w nowoczesnych centrach kompetencyjnych w Lublinie, Warszawie, Kielcach, Poznaniu i Białymstoku lub w siedzibach partnerów. Britenet posiada także biura w Gdańsku, Łodzi, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu oraz oddział w Niemczech, w Mönchengladbach.

Red. PP, fot. mat. pras.

Komentarze