Rail Baltica. W Białymstoku znikną kładki nad torami, będzie przejście podziemne

Nowe przejście pod torami na stacji Białystok, wyposażone w windy i ruchome schody, zapewni bezpieczne i wygodne dojście na perony. W poniedziałek rozpoczął się demontaż pierwszej z kładek. Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA modernizacja podlaskiego odcinka linii Rail Baltica jest współfinansowana ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Stacja Białystok zmienia się i zapewniony będzie komfort obsługi dla wszystkich podróżnych. Zakres prac wymaga zmian w komunikacji w obszarze peronów.

W poniedziałek, 21 marca, rozpoczęły się prace przy demontażu kładki nad torami między budynkami dworców PKP i PKS. Rozbiórka konstrukcji jest niezbędna ze względu na kolejny etap prac na stacji w Białymstoku i planowane roboty torowe. Dojście do czynnych peronów nr 3 i 4 będzie zapewnione z obu stron stacji przez drugą kładkę (w pobliżu ul. Św. Rocha). Od strony budynku dworca kolejowego można też wejść na perony przejściem w poziomie szyn. Taka organizacja ruchu zapewni podróżnym dostęp do pociągów, a wykonawcy kontynuowanie prac.

Projekt modernizacji stacji w Białymstoku zakłada budowę tunelu od budynku dworca na perony i drugą stronę torów. Dla podróżnych, szczególnie osób o ograniczonej możliwości poruszania się, łatwy dostęp umożliwią windy i schody ruchome. W tunelu znajdzie się również oznakowanie dla osób niewidomych i niedowidzących.

Na odcinku Czyżew – Białystok zaplanowano łącznie budowę 14 bezpiecznych przejść pod torami. Zaawansowane są budowy w Czyżewie, Szepietowie oraz w pobliżu osiedla Zielone Wzgórza w Białymstoku.

Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość inwestycji to prawie 3,4 mld zł, a jej zakończenie planowane jest na 2023 r.

Red. PP, fot. mat. pras.

Komentarze