Reklama zewnętrzna

Ludzie reagują na różne bodźce, czy to dźwiękowe, czy wizualne. Stąd też wzięła się reklama zewnętrzna, posiadająca różne rodzaje i którą dziś możemy znaleźć w wielu miejscach, które chcą być widoczne dla swoich klientów. Stworzenie takiego medium było strzałem w 10-tkę i raczej każdy o tym wie. Ta forma reklamy działa tak długo, aż ktoś jej nie zdejmie, wciąż wysyłając sygnały przechodniom, aby skorzystać z oferty danej firmy. Im lepszy pomysł na reklamę zewnętrzną, tym większa szansa na zbudowanie wraz z klientem trwalszej więzi. Z pewnością też firmą, która inwestują w nowe technologie, które znajdują swoje zastosowanie w reklamie zewnętrznej, będzie łatwiej znaleźć większą liczbę klientów.

Czy jest reklama zewnętrzna? Reklama zewnętrzna – definicja

Reklama zewnętrzna to nic innego, jak przekaz marketingowy, którego celem jest przyciągnięcie jak największej liczby klientów. Jeśli przekaz ten jest dobrze sformułowany i dodatkowo otaczają go ciekawe bodźce wizualne, to firma korzystająca z takiej formy marketingu ma szanse na przyciągnięcie wielu par oczu. Jest to reklama nienachalna, ponieważ nikt bezpośrednio nie zaczepia nas na ulicy. Dzięki temu przechodzień może sam zdecydować czy dana reklama do niego trafia, czy też nie.

Reklama zewnętrzna najczęściej umieszczona jest na ruchliwych ulicach czy miejscach, gdzie znajdują się duże skupiska ludzi, takich jak m.in. galerie, przystanki lub stacje. To jakie rodzaje reklamy zewnętrznej będą wykorzystane przez daną firmę, zależy od tego, co chce ona przekazać. Taka forma bodźców jest świetna, ponieważ wiele osób unika przeróżnych form reklam, a w tym przypadku dana firma nie jest odbierana jako nachalna, ale jako dbająca o swój wizerunek. Najlepiej, aby przekaz ten był w miarę krótki, a pozostała część reklamy zaprojektowana w taki sposób, aby wszystko było czytelne dla potencjalnego konsumenta. Reklama zewnętrzna i jej definicja jest zatem prosta – nienachalne zaproszenie potencjalnych klientów do skorzystania z oferty danej firmy.

Najpopularniejsze formy reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna to dość szerokie pojęcie, które może w sobie łączyć wiele elementów. Wystarczy tylko spojrzeć na ruchliwe ulice w centrum wielkich miast aby zrozumieć, że każda taka reklama różni się od siebie, wysyłając inny przekaz. Poniżej przedstawione są różne formy reklamy zewnętrznej, które może dla nas wykonać firma DRW Studio. Reklamy outdoor – rodzaje:

  • wielkoformatowa – widzimy je na elewacjach dużych budynków, np. bloków. Posiadają one minimum 100 m2 wielkości. Do jej stworzenia wykorzystuje się winyl, który nocą podświetlany jest frontlightem, lub tworzona jest z siatki winylowej, która przepuszcza światło, a nocą podświetla ją backlight;
  • billboard – wszystkim dobrze znana reklama zewnętrzna, którą najczęściej widzi się przy bardzo ruchliwych ulicach. Niejednokrotnie reklamy te są podświetlane. Niekiedy billboardy umieszczane są również na budynkach, a ich wielkości są różne;
  • citylight – w ostatnich latach jest to forma reklamy coraz częściej wykorzystywana. Umieszczana na przystankach lub innych ruchliwych miejscach. Charakteryzuje się podświetleniem i wymiarami, które przeważnie wynoszą 120x180cm;
  • diapazon – delikatnie większa reklama niż citylight. Nie jest ona podświetlana;
  • plakat – jedna z najstarszych form reklamy zewnętrznej, ale nadal funkcjonująca. Najczęściej widzimy je na przystankach lub słupach. Jest to reklama drukowana na papierze plakatowym, jednostronna;
  • szyld – forma reklamy zewnętrznej wykorzystywana przez firmy do oznaczenia swojej siedziby. Przeważnie występuje na nim logo firmy;
  • neon – często wykorzystywany przez sklepy na ruchliwych ulicach. Są podświetlane, dzięki czemu dobrze widać je w nocy. Konkretny kolor światła otrzymuje się za pomocą gazu szlachetnego i luminoforu;
  • baner – wykonywany w wielu różnych rozmiarach i umieszczany w ruchliwych miejscach. Często umieszcza się banery reklamowo-informacyjne. Reklamę zewnętrzną drukuje się na siatce PCV, papierze lub innym podobnym materiale;
  • infoscreen – reklama zewnętrzna często widywana w centrach wielkich miast. Umieszczana jest na budynkach lub np. stacjach metra. Wyświetlają się na niej kilkuminutowe bloki reklamowe lub reklamowo-informacyjne;
  • car wrapping – reklama widoczna na samochodach przeznaczonych specjalnie do reklamowania danej firmy. Pojazdy są obklejane reklamą stworzoną z materiałów odpornych na zmienne warunki atmosferyczne;
  • afisz – reklama zewnętrzna widoczna często na słupach w centrum miast. Wyróżnia się wielkim formatem, a jej celem jest poinformowanie przechodniów o jakimś wydarzeniu. Reklama ta powinna być drukowana na specjalnym papierze afiszowym, co pozwala na jej długą żywotność.

Reklama zewnętrzna – podsumowanie

Powyżej zostały wymienione najpopularniejsze formy reklamy zewnętrznej. Nie da się ukryć, że posiada ona wiele zalet, właśnie takich jak nienachalność i prosty przekaz co jest pożądane w dzisiejszych czasach. Niemniej jednak istnieją również zdecydowani przeciwnicy takiej formy reklamy, ponieważ wg nich, zaburza ona krajobraz oraz rozprasza kierowców. Mimo tego jest to wciąż jedna z bardziej popularnych form reklamy, którą można dopasować do swojego budżetu. Do stworzenia reklamy zewnętrznej należy podchodzić w sposób indywidualny, więc każdy może wybrać rozwiązanie dopasowane do swojej kieszeni.

Artykuł partnerski

Komentarze