Książki są bramą, przez którą wychodzisz na ulicę. Gorące tytuły na stoisku białostockiej księgarni

Krakowskie Targi Książki, jedne z najważniejszych w kraju, potrwają do 28 października. Odbywają się w hali EXPO Kraków. Prezentuje się na nich ponad 600 wystawców z 20 krajów, wśród nich popularna i nagradzana księgarnia internetowa z Białegostoku – Tania Książka. Na jej stoisku można spotkać także autorów, którzy piszą na portalu księgarni o literaturze i są rozpoznawalni w środowisku „książkoholików”.

Tegorocznym gościem honorowym targów jest Szwecja. Organizatorzy przygotowali cały blok imprez promujących literaturę skandynawską. Są więc premiery bestsellerowych szwedzkich kryminałów, które wyrobiły sobie markę na całym świecie. Na targi zaproszonych zostało wielu szwedzkich pisarzy, m.in. Martin Erikson, twórca serii kryminalnej o behawioryście Aleksie Kingu, czy Martin Widmark, który napisał cykl opowieści detektywistycznych dla dzieci, przetłumaczonych także na język polski.

W EXPO pojawiło się blisko 700 autorów, wśród nich takie nazwiska, jak Katarzyna Bonda, Jan Tomasz Gross, Adam Wajrak, Hanna Krall, Andrzej Stasiuk, Olga Tokarczuk, a nawet Kuba Wojewódzki i Katarzyna Nosowska. Cztery targowe dni wypełnione są spotkaniami z ludźmi literatury i ekspertami z branży, dyskusjami na temat książek, warsztatami oraz projekcjami filmów.

W programie wydarzeń towarzyszących jest wiele atrakcji dla najmłodszych. W Dziecięcej Strefie Warsztatowej mali czytelnicy mogą uczyć się np. pisać wiersze. Mogą też zapisać się na warsztaty literackie, plastyczne czy ortograficzne oraz spotkania z ulubionymi autorami, m.in. Joanną Olech, Grzegorzem Kasdepke, Agnieszką Tyszką.

Hasłem przewodnim tegorocznych targów jest cytat Arturo Perez Reverte, który w „Królowej Południa” napisał, że „książki są bramą, przez którą wychodzisz na ulicę”. W dobie informacji cyfrowej słowa te zyskują nowe znaczenie. Coraz częściej podróżnicy wędrują internetowymi ścieżkami, także w poszukiwaniu nowych, literackich doznań. Stąd popularność e-księgarni, internetowych przewodników po świecie książek i blogów o literaturze. Autorzy piszący o nowościach wydawniczych i literackich fascynacjach na portalu TaniaKsiazka.pl tworzą jedną z takich „uliczek”. Wypracowali sobie już markę w sieci i zyskali grono fanów. Jeśli ktoś czytał ich teksty w internecie i mu się spodobały, ma okazję spotkać się z nimi w realu na targach w Krakowie.

– Spora grupa czytelników z niecierpliwością czeka na każdy wysłany przez nas newsletter autorstwa Wojtka Karolczuka, który pisze o książkach pomysłowo i z humorem. Profil książkoholiczki Agnieszki Jarosławskiej, przygotowującej dla nas recenzje, obserwuje na Instagramie blisko trzy tysiące osób – mówi Paweł Mieczkowski, kierownik ds. marketingu i reklamy w TaniaKsiazka.pl. – Także dzięki nim, wokół naszej księgarni wytworzył się dobry klimat i chodzi nie tylko o to, że mamy nowości w dobrych cenach, a książki dochodzą na czas, ale o sposób w jaki traktujemy czytelnictwo i czytelników. Tak, tworzymy coś w rodzaju elitarnego klubu, dla którego pojawienie się długo wyczekiwanej książki jest prawdziwym wydarzeniem i potrafimy na ten temat prowadzić długie dyskusje, a nierzadko i spory.

Na stoisku Taniej Książki można nabyć najbardziej gorące tytuły, jakie ukazały się w ostatnich miesiącach. Są tam także najnowsze powieści autorów, którzy zostali zaproszeni na targi w charakterze gwiazd literatury. Księgarnia nie zapomina o najmłodszych czytelnikach. Książki dla dzieci kupić można w promocyjnych cenach. Do zakupów powyżej kwoty 100 zł każdy odwiedzający targi dostaje „tanioksiążkową” bawełnianą torbę. Jeśli kupuje książki za więcej niż 69 zł, otrzymuje firmowy kubek. Obydwa gadżety z racji swojego niebanalnego designu, często są przedmiotem pożądania klientów.

Red. PP, fot. mat. pras.

Komentarze