Podlasie rośnie w siłę. Coraz więcej laureatów konkursu Teraz Polska

Czy firmy lokalne będą rządzić polską gospodarką? Tak uważają organizatorzy konkursu Teraz Polska. Stwierdzają, że aby podjąć rywalizację z globalnymi graczami, lokalne przedsiębiorstwa potrzebują silnego narzędzia, które przyciągnie klientów. Jest nim Godło Teraz Polska. Trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji. Pozostaje liczyć, że podlaskie podmioty pozostaną i tym razem przynajmniej tak samo aktywne co poprzednio i znajdą się takie, które zdobędą to prestiżowe wyróżnienie, świadczące o ich sile i potencjale.

Wbrew obiegowej opinii o Podlasiu jako regionie z niewielkim potencjałem gospodarczym, w ostatnich latach odnotowujemy coraz większe zainteresowanie konkursem ze strony tamtejszych firm. Potwierdzeniem tego jest rosnąca liczba laureatów w ostatnich edycjach, a także fakt, że w ostatnim roku z Podlasia mieliśmy aż czterech laureatów, w tym takie marki, jak Mlekovita czy Biaform. W poprzednich latach nagrody w konkursie zdobywali np. Suempol – czołowy polski producent wędzonego łososia, KAN – jeden z liderów w branży instalacji sanitarnych w budownictwie, Pronar – duży producent maszyn rolniczych, Delphia Yachts – czołowy polski producent jachtów, czy ChM – bardzo innowacyjna firma produkująca implanty do zespoleń urazów kostnych człowieka – mówi w rozmowie z naszą redakcją Michał Lipiński, dyrektor konkursu Teraz Polska.

Do tej pory przedsiębiorstwa z województwa podlaskiego Godło Teraz Polska zdobywały 20 razy. Na tle innych regionów nie jest to porażająca liczba, ale powinny cieszyć aktywność i sukcesy ostatnich edycji.

Podlascy laureaci (w nawiasach oznaczenie edycji):

– Agros Fortuna sp. z o.o. (3);
– Zakłady Mięsne Mazury SA (5);
– Janza (8);
– KAN s.c. (9);
– Przedsiębiorstwo Drewkar s.j. Tomasz R. Janik, Wojciech A. Janik (13);
– Suempol sp. z o.o. (17);
– PMB SA (19);
– Pronar sp. z o.o. (21);
– Hebart Ekofiber Henryk Bartlewski Zakład Przetwórstwa Mięsnego Wyroby Regionalne (21);
– Delphia Yachts Kot sp. jawna (21);
– Urząd Miejski w Białymstoku (22);
– ChM sp. z o.o. (23);
– Bartlowizna Centrum Konferencyjno – Wypoczynkowe Henryk Bartlewski (23);
– KAN sp. z o.o. (24);
– KAN sp. z o.o. (26);
– Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita (27);
– Zakłady Przemysłu Sklejek Biaform SA (28);
– Podlaska Chata s.c. Józefczuk Andrzej i Józefczuk Krzysztof (28);
– gmina Suwałki (28);
– Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita (28).

Nic tak nie stymuluje wzrostu gospodarczego w miastach i regionach, jak sprawne i rzetelne firmy lokalne. Organizatorzy konkursu Teraz Polska lokalność rozumieją jako związki ze społecznością i kulturą danego terenu, choć oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by takie firmy sprzedawały swoje produkty w całym kraju i za granicą. Muszą jednak sprostać wymogom konkurencji. Odpowiedzią na potrzeby przedsiębiorców jest właśnie Godło Teraz Polska – 80 proc. konsumentów uważa, że to znak wysokiej jakości.

Korzyści z rozwoju przedsiębiorczości w regionach są oczywiste.

Wzrost liczby lokalnych przedsiębiorstw pozytywnie przekłada się na rynek pracy, zaś pieniądze z części podatków są przekazywane na potrzeby lokalne, choć system mógłby bardziej promować samorządy w redystrybucji tych środków – stwierdza Michał Lipiński. – Coraz częściej zauważa się, że firmy lokalne są również bardziej ekologiczne, ponieważ nie mają tak dużych potrzeb logistycznych i administracyjnych, jak korporacje, przede wszystkim zaś są niezależne i elastyczne, więc łatwiej im generować innowacje i odpowiadać na potrzeby zmieniającego się rynku.

Jednym z najbardziej oczekiwanych modeli działalności są dobre relacje między społecznością lokalną a lokalnym biznesem. Jednak w obecnych czasach dochodzi do swoistego paradoksu. Firma lokalna – dzięki szerokiej dostępności nowoczesnych narzędzi komunikacji – może podjąć ogólnokrajową ekspansję i błyskawicznie zaistnieć na dużym rynku. Oczywiście nie jest to łatwe i dostępne dla każdego, bowiem najwięksi rynkowi gracze są doskonale przygotowani z zasad konkurencyjności.

Istnieje jednak narzędzie, które od niemal 30 lat umożliwia proste dotarcie do świadomości klientów w całym kraju z pozytywnym przekazem na temat swojego produktu. To Godło Teraz Polska. Aby je zdobyć, należy wziąć udział w konkursie Teraz Polska.

W konkursie wyłaniane są produkty i usługi, które reprezentują wysoki poziom pod względem wytwarzania i użytkowania. Nie ma znaczenia branża i typ produktu, w przeszłości wyróżniano firmy wytwarzające m.in. jogurty, drony, ciągniki, drukarki 3d, wędliny, soki, artystyczne książki, śmigłowce, dachówki, implanty zębowe, okna, oprogramowanie komputerowe itd. – przypomina Michał Lipiński. – Bardzo wielu laureatów znakuje Godłem swoje produkty, gdyż po prostu wpływa to na zwiększenie sprzedaży: klienci postrzegają je w kategoriach synonimu dobrego wyboru. Jest to szczególnie istotne w „erze wielości”. Każdy zna sytuację niemal nieograniczonego wyboru i dezorientację wynikającą z niedostatecznej wiedzy o licznych produktach. Godło Teraz Polska, ze względu na swoją renomę, pozwala wybierać najlepiej i konsumenci mają tego świadomość.

Godło Teraz Polska jest trwałym symbolem jakości w polskiej gospodarce. Z badania społecznego przeprowadzonego przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego i ASM wynika, że niemal 80 proc. respondentów utożsamia znak Teraz Polska z wysoką jakością.

Kapitał społecznego zaufania, jaki stoi za tym biało – czerwonym znakiem, to ogromne zobowiązanie. Firma, która sięga po Godło, musi być najlepsza – podsumowuje Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, która organizuje konkurs Teraz Polska.

Trwa przyjmowanie zgłoszeń do konkursu Teraz Polska. Aby wziąć w nim udział, należy wypełnić ankietę rejestracyjną, która znajduje się na stronie www.terazpolska.pl, lub skontaktować się z biurem Fundacji, pisząc na adres konkurs@terazpolska.pl lub dzwoniąc pod numer 22 201 29 90 lub 22 826 01 91.

Piotr Walczak, fot. Teraz Polska (na zdjęciu: przedstawiciel białostockiej spółki Podlaska Chata)

Komentarze