Podlaska firma ma blisko 10 miliardów przychodów rocznie! Jej produkty są w niemal każdym kraju na świecie

Mlekovita, lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej, nie zwalnia tempa. Podczas pebrania przedstawicieli członków Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita, które odbyło się 25 marca 2023 roku, prezes Dariusz Sapiński przedstawił sprawozdanie z działalności firmy wraz z wynikami roku 2022, w którym obchodzony był jubileusz 30-lecia marki.

– Rok 2022 był rokiem wyjątkowym dla nas wszystkich, nie tylko dla Mlekovity, która obchodziła 30-lecie marki. Mierzyliśmy się i nadal musimy się mierzyć z wyzwaniami na wielu polach, ale jesteśmy firmą odpowiedzialną i codziennie wywiązujemy się z tego zobowiązania. Cokolwiek nie działoby się w bliższym czy dalszym otoczeniu, dla Mlekovity nie ma innej drogi niż zrównoważony rozwój. Tę misję podzielamy wszyscy w firmie: od rolników – dostawców mleka, poprzez pracowników, po kadrę zarządzającą. Bo pozycja lidera, rosnące wyniki, w tym kolejny rekord przychodów, które w minionym roku zbliżyły się do 9,5 miliarda złotych, prestiżowe nagrody i wyróżnienia to nasze wspólne dzieło: członków spółdzielni, rady nadzorczej, producentów mleka i pracowników wszystkich zakładów produkcyjnych, hurtowni i sklepów firmowych – mówił prezesz Sapiński podczas sobotniego spotkania.

Mlekovita to obecnie firma o zasięgu globalnym – jej produkty trafiają do 167 krajów świata na wszystkich kontynentach. To polski koncern mleczarski, który tworzą własne komplementarne podmioty: 22 zakłady produkcyjne, 34 hurtownie, 147 sklepów firmowych Mlekovitka i sklep internetowy mlekovitka.pl.

Grupa inwestuje w infrastrukturę techniczną i technologiczną. W związku z regularnym zwiększaniem zdolności produkcyjnych w sposób odpowiedzialny oraz przemyślany realizowane są kolejne inwestycje, starając się, aby utrzymywać wydatki na nie na zbliżonym poziomie, z możliwością modyfikowania ich w zależności od sytuacji na rynku.

W 2022 r. na inwestycje wydanych zostało blisko 100 mln złotych. Związane one były m.in. z uruchomieniem fabryki serów dojrzewających w Białej Podlaskiej, farmy fotowoltaicznej w centrali w Wysokiem Mazowieckiem, nowych linii produkcyjnych, w tym w centrali na wydziałach UHT i masłowni oraz pierwszego Bistro Mlekovitka, zlokalizowanego również w centrali Grupy. Nie ma dziś bowiem rozwoju bez inwestycji, a Mlekovita – jako lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej i kreator modelu nowoczesnego biznesu mleczarskiego – musi nieustannie ewaluować i stawiać sobie najwyższe cele, spośród których celem nadrzędnym jest utrzymanie statusu firmy globalnej, którą jako największy polski eksporter żywności docierający do niemal każdego kraju na świecie już osiągnęła.

– Podsumowanie ubiegłego roku pokazuje, że 2022 rok był kolejnym, w którym Mlekovita może pochwalić się dobrą kondycją. Osiągnęliśmy sukces w postaci stałego rozwoju firmy i wzrostu wartości marki Mlekovita, zrealizowaliśmy kolejne ważne inwestycje, rozbudowując i modernizując infrastrukturę wewnętrzną. To sprawia, że Mlekovita jest szansą dla młodych rolników i producentów mleka – stabilność i bezpieczeństwo, jakie daje nowoczesna, wciąż rozwijająca się grupa mleczarska, pozwala im spokojnie planować rozwój produkcji i modernizację gospodarstw – podkreślał Dariusz Sapiński. – Zuwagą wsłuchujemy się również w potrzeby i oczekiwania naszych konsumentów, by jak najlepiej na nie odpowiadać. Wprowadziliśmy szereg nowych produktów i planujemy kolejne nowości – z tych ubiegłorocznych wiele od momentu pojawienia się na rynku zyskało uznanie konsumentów i zdobyło nagrody na krajowych i międzynarodowych targach i konkursach.

Plany na kolejny rok obejmują dalszy, konsekwentny rozwój firmy i marki Mlekovita, w tym także w zakresie eksportu. Codziennie poza granice Polski wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc Grupa Mlekovita dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in. minimum: 60 milionów litrów mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych.

Red. PP, fot. mat. pras.

Komentarze