Rekordowy przerób mleka. Wynik podlaskiego giganta to ponad dwa miliardy litrów w 10 miesięcy

Zdjęcie ilustracyjne

Blisko 2,15 mld litrów mleka Mlekovita przerobiła w przez 10 miesięcy 2023 roku – to już kolejny rekordowy wynik w 95-letniej historii firmy. Dynamika w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku wyniosła ponad 109%.

Mlekovita nieustannie ewoluuje i stale podnosząc poprzeczkę, stawia przed sobą ambitne cele. To nieuniknione, by utrzymać i wzmocnić już i tak silną pozycję marki – lidera rynku.

W dzisiejszym konkurencyjnym i rozwijającym się w niesamowitym tempie świecie nie można spocząć na laurach i trzeba inwestować w innowacje techniczne, technologiczne oraz bazę zarówno produktową, jak i surowcową. Jednym z istotnych kroków czynionych przez Mlekovitę w kierunku wzmocnienia pozycji lidera kreującego nowoczesny model biznesu mleczarskiego, jest konsolidacja branży. Dzięki kolejnym ruchom w tym kierunku Grupa Mlekovita od listopada liczy już 25 zakładów produkcyjnych.

– Obecna trudna sytuacja na rynku mleczarskim oraz systematycznie dokonująca się koncentracja produkcji i przetwórstwa sprawiają, że sektor mleczarski potrzebuje transformacji bardziej niż kiedykolwiek. Jednym z niezbędnych w dzisiejszych czasach kroków jest konsekwentna i przemyślana konsolidacja. Ta przeprowadzona w 2023 r. przez Mlekovitę pozwala na dalsze niezakłócone funkcjonowanie nowo włączonych w struktury naszej Grupy zakładów w Czarnkowie, Chodzieży i Miechowie-Charsznicy, w tym zapewnienie odbioru surowca od producentów mleka – mówi prezes Mlekovity Dariusz Sapiński.

Dzięki konsekwentnemu rozwojowi firmy, rośnie też baza surowcowa, która przejawia się w rosnącym skupie i przekłada na rekordowy przerób mleka. Przez 10 miesięcy br. Mlekovita przerobiła już ponad 2 mld 142 mln litrów surowca, co daje 109,4% dynamiki w stosunku do tego samego okresu 2022.

Ponadto przerobionych zostało również 800 mln litrów serwatki. Wyprodukowanie i przetworzenie tak ogromnej ilości mleka wymaga nieprzeciętej wiedzy zarówno rolników – dostawców mleka, jak i pracowników oraz kadry menedżerskiej, czuwających nad każdym etapem produkcji. Dołączając do tego nowoczesne rozwiązania techniczne i technologiczne, pozwala to na rozwój bazy asortymentowej, która obecnie liczy już ponad 1600 markowych produktów, rozszerzonej w przez 10 miesięcy br. już o co najmniej 42 nowości, w tym m.in. mleczne desery Wypasione, batoniki twarogowe Wypasione, maślanki Polskie, wysokobiałkowe sery, serek wiejski i ser w plastrach w linii Super Body Active czy zupełnie nową linię produktów roślinnych Vegevita.

Red. PP, fot. pixabay.com

Komentarze