Utalentowana Podlasianka z nową kolekcją – hołd dla kobiecości i celebrowanie mody bez względu na wiek czy rozmiar

31 sierpnia 2021 r. w białostockim Hotelu Traugutta3 będzie miała miejsce polska premiera kolekcji „Sleepwalking” Barbary Piekut dla marki MO.YA fashion couture, prezentowanej przed kilkoma tygodniami w Rzymie – w Palazzo Ferajoli (całość kolekcji to około 40 sylwetek). Podczas wydarzenia ramię w ramię z modelkami na wybiegu pojawią się kobiety z Białegostoku w różnym wieku i rozmiarze. Wśród zaproszonych gości pojawią się ludzie świata kultury i sztuki, artyści i sportowcy.

Portal Przedsiębiorcze Podlasie objął wydarzenie patronatem medialnym.

Na wybiegu, poza zawodowymi modelkami, pojawią się białostoczanki w różnym wieku i rozmiarze.

– Będzie to swoiste święto kobiecości, którą powinnyśmy się cieszyć każdego dnia, bo każda z nas jest piękna i wyjątkowa bez względu na swoje obwody czy metrykę – mówi Barbara Piekut.

Na kolekcję składa się niemal 40 sylwetek powstałych w duchu „haute couture”, tworzonych ręcznie u nas – na Podlasiu. Będzie można podziwiać typowe już dla marki MO.YA fashion zdobienia „hand made”, koronki, pióra, perły i kryształki, które składają się na niezwykłe suknie ślubne i wieczorowe, z których znana jest Barbara Piekut. Imprezę patronatem honorowym objął marszałek województwa podlaskiego.

– Kiedy nieco ponad miesiąc temu byłam w Rzymie, gdzie swoją premierę miała moja najnowsza kolekcja „Sleepwalking”, zdałam sobie sprawę, że to już dziewięć lat, jak postanowiłam pójść za głosem serca, pozwolić pasji zawładnąć moim życiem i zacząć projektować pod marką MO.YA fashion couture. Zdecydowałam wtedy, że muszę koniecznie to uczcić, pokazując nową kolekcję w moim rodzinnym mieście. Kolekcję, która powstawała w bardzo trudnym dla nas wszystkich czasie, gdy świat zatrzymał się w miejscu, a świat mody przeszedł porządne trzęsienie ziemi. Nagle obudziliśmy się wszyscy w nowej rzeczywistości – całkowitej digitalizacji pokazów mody, zakupów wyłącznie online, królującej wszędzie dzianiny dresowej, która całkowicie niemal wyparła modę wysoką – tłumaczy Barbara Piekut.

Właśnie w tym czasie podjęła decyzję o rozpoczęciu prac nad nową kolekcją, która miała być swoistym hołdem kobiecości, której – jak stwierdza projektantka – celebrowanie powinno być nieodłączną częścią naszej codzienności bez względu na to, jak ta codzienność na ten moment wygląda.

– Cieszę się, że będziemy mogli się spotkać, by tej kobiecości złożyć hołd i by celebrować modę bez względu na wiek czy rozmiar – dodaje.

MO.YA fashion to marka istniejąca na polskim rynku od 2012 roku, tworzona przez projektantkę Barbarę Piekut, słynącą do swego zamiłowania do haute couture. Suknie ślubne i wieczorowe Barbary Piekut dla marki MO.YA od początku do końca szyte są w Polsce, na Podlasiu, z dbałością o każdy detal i w krótkich seriach, co czyni je absolutnie wyjątkowymi i niepowtarzalnymi. Projektantka gościła z pokazami między innymi w Paryżu, Rzymie, Mediolanie czy Berlinie, jak i w wielu miejscach w Polsce.

Ubrania z metką MO.YA noszą gwiazdy, takie jak Justyna Steczkowska, Magda Steczkowska, Kasia Cerekwicka, Paulina Sykut-Jeżyna, Monika Richardson, Agnieszka Kaczorowska, Maria Niklińska, Joanna Racewicz, Izabela Zwierzyńska, Anna Dec czy Anna Piszczałka.

Jej kolekcje publikowane były w takich pismach i portalach, jak: Avanti, Twój Styl, LaMode.info, BE Magazine, Hedonist Magazine czy Elements Magazine (wydawany w Nowym Jorku). Projektantka była wielokrotnie nagradzana, między innymi zdobyła tytuł „Podlasianka 2016”, „Sukces roku 2019”, była finalistką „New Look Design Refresh”, zdobyła również nagrodę Kwartalnika Moda&Styl.

Red. PP, fot. mat. pras.

Komentarze