Jak wybrać system call center?

Twoja firma nie może już dłużej funkcjonować bez integralnego systemu call center. Wdrożenie takiego systemu jest kosztowne, ale o wiele więcej kosztuje Cię organizacja pracy przy pomocy wielu różnych narzędzi. Każde z nich jest z pewnością użyteczne, ale przeskakiwanie z jednego na drugie jest uciążliwe i sprzyja popełnianiu błędów, za które z kolei płacisz swoim czasem, energią, a nierzadko też realnymi kwotami. Jak zatem podjąć decyzję o wyborze konkretnego systemu call center? Jakie aspekty wziąć pod uwagę?

Jakie funkcje powinien pełnić system call center?

Niezależnie od tego w jakiej działasz branży i jak duża jest Twoja firma, potrzebujesz dobrych rozwiązań i narzędzi technologicznych, żeby odnosić sukcesy na rynku. Dobrze prosperujący biznes wymaga przede wszystkim odpowiednio sporządzonej bazy klientów (CRM skorelowany z telemarketingiem), a także systemu zarządzania zespołem, dzięki któremu możliwe będzie np. monitorowanie celów sprzedażowych. Firmę należy także wyposażyć w narzędzie usprawniające obsługę klienta, które będzie automatyzowało zgłoszenia płynące ze wszystkich kanałów komunikacyjnych i monitorowało aktywność klientów odwiedzających stronę www i social media. Wiele niezintegrowanych ze sobą narzędzi może zatem generować problemy.

Unifikacja – jedna platforma, wiele narzędzi

Dlatego tak ważna jest unifikacja. Wybierając system, spośród wielu dostępnych ofert, zdecyduj się na ten, który wszystkie te funkcje udostępnia na jednej platformie. Integracja poszczególnych narzędzi jest – choć nie zawsze – możliwa, ale jest też bardzo kosztowna. Znacznie lepiej jest zainwestować w jeden spójny system zarządzający wszystkimi procesami firmy. Dobre rozwiązanie technologiczne to większa wydajność, zwiększona sprzedaż i zadowolenie klienta, które przekładają się na sukces biznesowy.

System call center a potrzeby firmy

Dostępne na rynku systemy call center mają pewne uniwersalne funkcje i gotowe rozwiązania wynikające z branżowych potrzeb. Dlatego – zanim zapadnie ostateczna decyzja – warto dowiedzieć się czy istnieje możliwość dostosowania platformy do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa (wyłączenie niepotrzebnych funkcji czy dodanie innych). Zastanów się także czy istnieje potrzeba integracji firmowego CRMu z nowym systemem i dowiedz się czy dana firma jest stanie ją przeprowadzić.

Idealny dostawca systemu call center

Jeśli kilka systemów wpadło Ci już w oko, należy przystąpić do selekcji. Nie bez znaczenia jest to, kto zajmie się wdrożeniem systemu call center dla Twojej firmy. Na co zwrócić uwagę?

Doświadczenie

System to nie wszystko. Dobrze, żeby firma, która zajmuje się jego wdrażaniem miała doświadczenie. Funkcjonowanie na rynku weryfikuje jakość oferowanych usług. Unikniesz także błędów, które dostawca popełnił już wdrażając swój system w przeszłości.

Indywidualne podejście

Podczas wyboru dostawcy warto wziąć pod uwagę jego podejście do Ciebie jako klienta. Dobra komunikacja to podstawa. Usługobiorca powinien dobrze wsłuchać się w potrzeby twojego biznesu, uważnie wysłuchać twoich potrzeb, odpowiedzieć na obawy i wytłumaczyć swoją koncepcję – jeśli będzie się różnić od Twojej. Komunikacja to ważny aspekt. Będziesz z tą firmą współpracował przez dłuższy czas.

Czy firma się rozwija? I czy będziecie w kontakcie po sprzedaży?

Branża technologiczna rozwija się w niewyobrażalnym tempie. Decydując się na dany system, zakładasz, że będzie z niego można korzystać przez lata. Sprawdź jak dany dostawca podchodzi do kwestii modernizacji sprzedawanego systemu. Ważna jest też obsługa posprzedażowa. W tej materii warto skontaktować się z innymi klientami danej firmy, by zasięgnąć opinii.

System call center z Systell.pl

Dostarczamy rozwiązania Call i Contact Center. Zwiększamy skuteczność komunikacji z klientem. Codziennie przez nasze systemy realizowanych jest ponad 1 500 000 połączeń, nie licząc kontaktów za pomocą mail, sms, live chat, formularzy web, faks, voice sms czy facebook. Klient może na nas liczyć zarówno pod kątem konsultacji i analityki funkcjonowania działu call center, jak i dalej utrzymania i rozwoju systemu. Zapraszamy do kontaktu.Systell.pl

Artykuł sponsorowany

Komentarze