Nowy koncept franczyzowy Komfortu

(c) Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

Największa polska sieć na rynku aranżacji podłóg wprowadziła nowy model franczyzy depozytowej. Teraz, aby wejść w biznes pod szyldem Komfort, wystarczy dysponować lokalem o powierzchni od 250 do 400 m2 oraz kapitałem 50 tys. zł netto. Resztę kosztów związanych z wyposażeniem i zatowarowaniem sklepu ponosi franczyzodawca.  A sklep aranżowany jest zgodnie z nowymi standardami.

„Wyeliminowaliśmy wiele niedogodności, które są chlebem powszednim w tradycyjnym biznesie, m.in. wysoką inwestycję początkową, finansowanie zatowarowania, kredyty kupieckie oraz niesprzedane końcówki kolekcji. To centrala jest właścicielem asortymentu do momentu, kiedy trafi on w ręce klienta. Dzięki temu zmniejszyliśmy do minimum ryzyko błędów możliwych do popełnienia przez franczyzobiorcę.” – mówi Michał Stemplewski. manager klientów kluczowych sieci Komfort, który odpowiada za rozwój franczyzy.

Warunki wejścia

Oferta skierowana jest do osób, które dysponują dobrze zlokalizowanymi lokalami – najlepiej własnymi, o powierzchni minimum 250 mkw. Idealnym miejscem dla sklepów Komfort są miasta powyżej 30 tysięcy mieszkańców. Szczególnie przychylnie sieć patrzy na lokalizacje w skupiskach innych obiektów handlowych. Atutem jest również doświadczenie zawodowe partnera: sprzedaż, obsługa klienta czy prace wykończeniowe.

Dochody partnera  – z kilku źródeł

Franczyzobiorca wynagradzany jest prowizyjnie za sprzedaż zarówno towaru, jak i usług związanych m.in. z montażem czy sprzedażą ratalną. Co ważne, w skład wynagrodzenia wchodzą prowizje od sprzedaży w salonie, jak i od zamówień składanych online, które dany sklep realizuje.

Może również liczyć na premie za wzorcowe zarządzanie biznesem. Pomagają w tym szkolenia, z których korzystają zarówno partnerzy, jak i ich pracownicy.

Obowiązki i standardy

Jakie są obowiązki franczyzobiorcy? Przede wszystkim ponosi on odpowiedzialność za sprzedaż produktów w sklepie oraz dba o profesjonalną obsługę klienta – doradztwo, dostawę zakupionego towaru do odbiorcy i montaż pokryć podłogowych. W każdej placówce obowiązują jednakowe standardy sprzedaży, które firma regularnie kontroluje.

Wsparcie marketingowe

Oprócz szkoleń, Komfort wspiera partnerów m.in. działaniami marketingowymi, realizowanymi zarówno na poziomie lokalnym, jak i w skali całego kraju. Oferta Komfort promowana jest w kampaniach telewizyjnych, radiowych, w prasie i Internecie.

Sieć stawia również na wielokanałowy kontakt z klientem. Stąd m.in. w nowych sklepach instalowane są ekrany dotykowe z ofertą sklepu online.

Nowy wystrój sklepów

Komfort wprowadził również nowe standardy w zakresie wystroju sklepów. Projekt, w oparciu o który są tworzone, otrzymał nagrodę Best Shop Concept 2015 w kategorii „Remodeling”. Nowe sklepy utrzymane są w bieli i szarościach, dzięki czemu jest nowocześnie i elegancko, ale i przyjaźnie. Wnętrza podzielono na strefy produktowe, zadbano o odpowiednią ekspozycję towarów. Są tam specjalne stanowiska i plansze edukacyjne, na których można poznać oraz porównać cechy i właściwości produktów (m.in. sploty wykładzin, parametry paneli poszczególnych klas).

Więcej informacji: www.komfort.pl/wspolpraca

Osoba kontaktowa:

Michał Stemplewski, Manager ds. Kluczowych Klientów Sklepy Komfort S.A.

tel. 691 350 177

michal.stemplewski@komfort.pl

***

Komfort to numer jeden na rynku w dziedzinie aranżacji podłóg. W ofercie znajduje się szeroki wybór podłóg: paneli, podłóg drewnianych, wykładzin dywanowych i elastycznych oraz dywanów. Sieć sprzedaży obejmuje ponad 100 sklepów stacjonarnych oraz sklep on-line na www.komfort.pl. Firma zapewnia również profesjonalne doradztwo oraz szeroki wachlarz specjalistycznych usług dodatkowych. Według najnowszego rankingu  Rzeczpospolitej Komfort jest „Najmocniejszą Polską Marką 2015” w kategorii „Handel”.

Komentarze